دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درگذشت عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر/ تسلیت سرپرست دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در پیامی درگذشت دکتر یعقوب فرزان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر را تسلیت گفت.
کد خبر : 43708

متن پیام به این شرح است:


بازگشت همه به سوی اوست


درگذشت استاد فرزانه و اندیشمند شایسته مرحوم دکتر یعقوب فرزان از استادان گروه مهندسی عمران این واحد دانشگاهی که خدمات و آثار ارزشمند علمی از خود برجای نهاده­اند موجب تاسف و تالم شد.


این جانب از سوی خود و جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر درگذشت این استاد پرتلاش و دانشمند گرانقدر را به خانواده ایشان، دانشگاهیان عزیز (استادان و دانشجویان) به خصوص همکاران و شاگردان و تربیت ­شدگان آن مرحوم در گروه مهندسی عمران تسلیت گفته و برای روح آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.


دکتر جلیل امیرپور داریانی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر


مرحوم دکتر یعقوب فرزان متولد سال 1314 تبریز تحصیلات ابتدایی و متوسطه خویش را در دبستان حکمت و دبیرستان تربیت تبریز به پایان رسانده و در سال 1332 موفق به اخذ دیپلم متوسطه در رشته ریاضی گردیده بود.


مرحوم فرزان دارای مدارک تحصیلی کارشناسى مهندسى راه و ساختمان از دانشکده فنى دانشگاه تهران در سال 1336، کارشناسى ارشد مکانیک کاربردى از دانشکده علوم پاریس در سال 1344، و دکتراى مهندسى عمران از دانشگاه پاریس در سال 1347 بودند.


مرحوم یعقوب فرزان در سال 1341 به عضویت هیات علمی دانشگاه تبریز درآمده و پس از بازنشستگی از ابتدای سال 1385 به عنوان عضو هیات علمی به مجموعه گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر پیوستند.


این استاد فقید پس از نزدیک به ده سال همکاری علمی و پژوهشی در واحد شبستر، 21 مهر ماه دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند.


از این استاد پایه 25 دانشگاه آزاد اسلامی شبستر 6 عنوان کتاب و چندصد مقاله علمی و تعداد زیادی دانش‌­آموخته به یادگار مانده است. یاد و خاطره‌­اش همواره گرامی ­باد.


انتهای پیام/

برچسب ها: درگذشت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب