دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسوایی تقلب چند میلیارد دلاری فولکس‌واگن در دست لئوناردو دی‌کاپریو

پروژه‌ای سینمایی در مورد رسوایی اخیر و تقلب محیطزیستی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن به جریان افتاده که لئوناردو دی کاپریو از عوامل کلیدی آن است.
کد خبر : 43578

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، استودیو پارامونت و شرکت آپیَن‌وِی متعلق به لئوناردو دی‌کاپریو حقوق برگردان سینمایی کتابی را درباره رسوایی اخیر شرکت فولکس‌واگن خریداری کرده است.


شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن با دستکاری نرم‌افزارهای برنامه خودروهای دیزل آن شرکت کاری کرده که میزان آلایندگی آنها در تست‌های خودرویی ظاهراً متناسب با استانداردهای ایالات متحده به نظر برسد. در واقع این تقلب تا آن اندازه بوده که میزان آلایندگی خودروهای دیزل فولکس‌واگن در جاده به 40 برابر میزانی می‌رسید که در جداول ساختگی دیده می شد.


این رسوایی آسیبی جدی به اعتبار شرکت فولکس‌واگن وارد کرد، شرکت را در معرض پرداخت جریمه‌های سنگین چندین میلیارد دلاری به دولت آمریکا قرار داد، ارزش سهام آن را به شدت پایین آورد و مارتین وینترکورن مدیر عامل فولکس‌واگن را به استعفا واداشت.


به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم لئوناردو دی‌کاپریو بر اساسی کتابی به قلم جک ایوینگ ساخته می‌شود، کتابی که نشان می‌دهد چگونه شعار «بیشتر، بهتر، سریع‌تر» شرکت خودروسازی فولکس‌واگن به یکی از بزرگترین تقلب‌های تاریخ تجارت بدل شد. کتاب ایوینگ «بیش از اندازه بزرگ برای شکست» (Too Big To Fail) نام دارد و انتشارات نورتن قرارداد انتشار آن را با رقمی میلیون دلاری با نویسنده بسته است.


لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر داویسن کیلوران از شرکت آپیَن‌وِی این فیلم را تهیه می‌کنند.


لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر نویسنده و تهیه‌کننده 41 ساله آمریکایی متولد هالیوود لس‌آنجلس، حرفه‌ای بازیگری را از سن پانزده سالگی با حضور در چند سریال تلویزیونی شروع کرد. اولین نقش مهم سینمایی لئوناردو دی‌کاپریو بازی در فیلم «زندگی این پسر» مایکل کیتن جونز در کنار رابرت دنیرو در سال 1993 بود. وی با فیلم پرطرفدار «تایتانیک» جیمز کامرون در سال 1997 به یک ستاره تبدیل شد. دی‌کاپریو پس از آن در فیلم‌هایی مانند «دار و دسته‌های نیویورکی»، «اگه می‌تونی من رو بگیر»، «هوانورد»، «رفتگان»، «الماس خونین»، «یک مشت دروغ»، «جزیره شاتر»، «گتسبی بزرگ» و «گرگ وال استریت» بازی کرد و پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. وی یکی از دوازده سفیر صلح و همچنین سفیر حسن نیت از طرف سازمان ملل متحد است.


دی‌کاپریو به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده همچنین تولید سریالی تلویزیونی در مورد ارتباط مافیا و اف‌بی‌آی در وال‌استریت دهه 1980 را در دست دارد و همچنین قرار است در آینده نزدیک در درام جنایی تاریخی «شیطان در شهر سفید» مارتین اسکورسیزی بازی کند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته