دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید سیف بر احیای روابط بانکی در پساتحریم

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با مدیر اداره خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول بر پشتیبانی از روابط اقتصادی وتجاری و فراهم کردن شرایط و مقدمات لازم جهت احیا و ارتقای روابط بانکی در دوره پساتحریم تاکید شد.
کد خبر : 43364

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی در دومین‌ روز حضور خود در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در لیما، پایتخت کشور پرو با مدیر اداره خاور میانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این ملاقات لزوم آماده‌سازی کشور برای دوره پس از تحریم مورد تاکید قرار گرفت. رئیس کل بانک مرکزی کشورمان در ادامه ملاقات‌های روز گذشته خود با همتایان خود از کشورهای اسپانیا و ایتالیا دیدار کرد.


سیف همچنین با رئیس کل بانک مرکزی افغانستان دیدار و از پیشنهاد وی مبنی براستفاده از تجربیات بانکداری ایران و توسعه روابط بانکی استقبال کرد.


رئیس کل بانک مرکزی در این روز نشستی نیز با مدیران ارشد یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری کشور آلمان داشت. این بانک آلمانی با دارا بودن رتبه AAA، یکی از سه بانک بزرگ سرمایه‌گذاری دنیا قلمداد می‌شود.


فعالیت بانک مذکور در حوزه برون‌مرزی بیش‌تر متمرکز بر تامین مالی صادرات و تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای در کشورهای مختلف است. طی مذاکرات مقرر شد تفاهم‌نامه لازم برای هماهنگی های آتی تنظیم و به اجرا درآید.


معاون ارزی بانک مرکزی نیز که به همراه سیف به لیما سفر کرده است، با مدیران پنج بانک اروپایی و چهار بانک آسیایی ملاقات کرد. در این ملاقات‌ها، کامیاب در مورد فرآیند پیش‌رو به منظور اجرایی شدن برجام توضیح داد و اقدامات لازم برای از سرگیری روابط کارگزاری و فعال کردن حساب‌های فی‌مابین پس از برداشتن تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته