دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 09:45
انتخابی المپیک 2020 توکیو؛

جدال حیثیتی تیم ملی هندبال مقابل بحرین

تیم ملی هندبال ایران در مصافی حیثیتی برابر بحرین قرار می‌گیرد تا با برتری برابر این تیم بیش از گذشته به کسب مجوز صعود به المپیک 2020 توکیو نزدیک شود.
کد خبر : 431378
10740752_404.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2020 توکیو ساعت 18:30 امروز در دوحه قطر به مصاف بحرین می‌رود.


ملی‌پوشان کشورمان در حالی به مصاف این رقیب عربی می‌روند که در اولین گام دست به کار بسیار بزرگی زد و کره جنوبی را با نتیجه 28 بر 27 شکست داد. شاگردان علیرضا حبیبی موفق شدند تیمی را مغلوب کنند که 9 دوره قهرمانی آسیا و حضور در 7 دوره رقابت‌های المپیک را در کارنامه دارد و برتری برابر آن گویای دستاورد بزرگ هندبالیست‌های ایران است.


تیم ملی ایران با پیروزی برابر کره جنوبی گام بلندی به‌سوی رسیدن به المپیک توکیو برداشته و برتری مقابل بحرین می‌تواند پازل صعود را کامل‌تر کند. شاگردان حبیبی با برتری در بازی امروز می‌تواند علاوه بر هندبال از حیثیت ورزش ایران دفاع کنند چرا که هفته گذشته تیم ملی فوتبال با شکست مقابل بحرین وارد چالش سختی برای صعود به جام جهانی 2022 قطر شدند و در رده‌بندی فیفا نیز 4 پله سقوط کردند.


هندبالیست‌های ایران که برتری برابر کره جنوبی اعتماد به نفس آن‌ها را بیش از اندازه بالا برده در بازی امروز باید مراقب باشند تا اسیر غرور کاذب نشوند و شیرینی برد با ارزش روز نخست را با شکست برابر بحرین از دست ندهند. ملی‌پوشان هندبال ایران پس از این بازی باید با کویت مسابقه دهند. تیمی که در گام نخست برابر بحرین تن به شکست 26 بر 21 داد و این موضوع بیانگر آن است پیروزی در دیدار امروز می‌تواند ایران را در یک‌قدمی صدرنشینی گروه و حضور در دیدار فینال برابر قطری قرار دهد که توانایی شکست عربستان را دارد.


بحرین در سه دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی آسیا به مسابقه فینال راه پیدا کرده و با شکست مقابل قطر و کره جنوبی نایب قهرمان قاره کهن شده است. بنابراین نمی‌تواند حریفی ساده باشد و نباید تصور کنیم با عبور از کره جنوبی قطعاً تز سد بحرین هم می‌گذریم. شاگردان حبیبی باید دقت، تلاش و هوش زیادی به خرج دهند تا برنده شوند و در آستانه صعود به دیدار نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک قرار بگیرند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته