دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1398 - 12:29
رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰؛

جدال هندبالیست‌های جوان ایران برابر چشم‌بادامی‌ها/ کره‌جنوبی اولین مانع ایران در راه توکیو

تیم هندبال ایران عصر امروز در نخستین گام در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو برابر کره جنوبی به میدان می‌رود تا شانس خود را برای حضور در المپیک 2020 توکیو امتحان کند.
کد خبر : 431249

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو عصر امروز ساعت 16:30 به وقت ایران مقابل تیم کره‌جنوبی به میدان می‌رود.


کره‌جنوبی را باید یکی از تیم‌های پرافتخارتر قاره کهن بنامیم، چشم‌بادامی‌ها در مجموع هفت مرتبه در میدان المپیک حاضر شده‌اند و مدال نقره این رقابت‌ها را نیز در کارنامه خود ثبت‌ کرده‌اند. آخرین حضور آن‌ها در آوردگاه المپیک به سال 2012 و المپیک لندن برمی‌گردد. با توجه به اینکه آنها در سال 2016 شانس حضور در المپیک ریو را از دست دادند در این دوره تمام تلاش خود را برای المپیکی شدن به کار خواهند گرفت.


کره‌ای‌ها در جام ملت‌های آسیا ۹ قهرمانی، سه نایب قهرمانی و یک عنوان سومی هم در کارنامه خود دارند. همچنین موفقیت در بازی‌های آسیایی و کسب 6 عنوان قهرمانی و یک عنوان دومی و یک عنوان سومی از دیگر افتخارات چشم‌بادامی‌ها در قاره کهن است.


حالا در نخستین دیدار رقابت‌های انتخابی المپیک، دو تیم ایران و کره مقابل هم قرار می‌گیرند، این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است اما ملی‌پوشان ایران در شرایط کامل متفاوت مقابل کره‌ای‌ها به میدان می‌روند.


چشم‌بادامی‌ها سال‌هاست در هندبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و افتخارات زیادی کسب ‌کرده‌اند.‌


در مقابل تیم ایران با وجود بازیکنان توانمند چندین سال است که نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و در رقابت‌های بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیایی 2018 به عنوانی بهتر از پنجمی نرسیدند.نبود ثبات در فدراسیون هندبال باعث شده تیم ایران با وجود حضور بیش از 10 بازیکن لژیونر در سطح دنیا حتی تمرینات منسجمی هم نداشته باشد.


پس از تغییرات در رأس فدراسیون هندبال به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری، هدایت تیم ملی هندبال به همت فدراسیون جدید برخلاف دوره‌های گذشته به یک مربی ایرانی رسید. شاگردان جوان حبیبی چند ماه است برای حضور در انتخابی المپیک تمرین کردند، اما نبود لژیونرها به دلیل حضور در تیم‌های باشگاهی خود، تیم را با مشکلاتی روبه‌رو کرد.


با این حال هندبالیست‌های ایران در نخستین گام باید مقابل کره‌ای‌ها به میدان بروند و باید دید در این میدان برابر حریف قدرتمند کره‌ای چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.


برنامه تیم ملی هندبال ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:


 ایران- کره جنوبی، جمعه، 26 مهر، ساعت 16:30
 ایران- بحرین، یکشنبه، 28 مهر، ساعت 18:30
 ایران-کویت، سه شنبه، 30 مهر، ساعت 18:30


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته