دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1398 - 11:16
معضلی به نام سخن‌نگو؛

آخرین نشست خبری «روحانی» با خبرنگاران چه تاریخی بود؟

حسن روحانی در حالی فردا با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار می‌کند که بیش از 20 ماه است، در نشست خبری پاسخگوی سؤال اصحاب رسانه نبوده است.
کد خبر : 430445
636535378347063255_B_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، آخرین گفتگوی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در قالب یک نشست خبری با اصحاب رسانه بود؛ یعنی حدود 20 ماه از آخرین نشست رسانه‌ای روحانی با خبرنگاران در خصوص مسائل مختلف می‌گذرد.


حسن روحانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت سال 1396 یک نشست خبری برگزار کرد. او در نشست خبری اول خرداد سال 1396 یعنی دو سه روز بعد از پیروزی در مقابل خبرنگاران و اصحاب رسانه ظاهر شد.


نشست خبری بعدی روحانی در 17 بهمن سال 1396 بود. یعنی او قریب به 9 ماه بعد دوباره پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی شد.


بعد از اینکه فشار زیادی رسانه‌ای به رئیس‌جمهور برای برگزاری نشست خبری از سوی رسانه‌ها انجام شد، پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که روز دوشنبه 22 آبان نشست خبری با رسانه‌ها برگزار می‌کند.


حسن روحانی در مجموع دولت یازدهم و دوازدهم 32 گفتگوی تلویزیونی و نشست خبری برگزار کرده است. برخی مشکلات اقتصادی از سال 96 و گرانی‌ها بسیار زیادی که رخ داد، می‌تواند دلیلی از سوی رئیس‌جمهور برای عدم برگزاری نشست خبری باشد.


محمدرضا رسولی، عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز درباره این موضوع گفته بود که «تیم رسانه‌ای دولت، کم‌کاری می‌کند و سخنگوی قوه مجریه باید اصلاح این ساختار و این تیم را در اولویت قرار دهد».


اسماعیل گرامی‌مقدم هم درباره نشست خبری روحانی اعلام کرد که «شاید رئیس‌جمهور پاسخ کافی و قانع‌کننده‌ای برای پرسش خبرنگاران در خصوص مشکلات جاری کشور نداشته باشد و یا شاید سؤالاتی پرسیده شود که عملکرد دولت در بعضی از حوزه‌ها زیر سؤال برود».


از سویی دیگر آیت‌الله شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به رئیس‌جمهور درباره سخن گفتن با مردم گفت: «اگر مردم در هاله‌‎ای از بی‌خبری قرار داشته باشند، تشدید اضطراب و استرس اجتماعی و نیز ترویج شایعات قوت می‌گیرد».


حال باید دید مهم‌ترین مطالبات اهالی رسانه از رئیس‌جمهور در نشست خبری با او چه خواهد بود.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب