دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1398 - 16:00
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود 25 سال پیش 70 درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی بودند اما این آمار بسیار تغییر کرده و در حال حاضر 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
کد خبر : 428944
2635618.jpg

مهراله رخشانی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: خیران در بحث ساخت مدارس بسیار نقش تأثیر گذاری داشته‌اند و در سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان سهم خیران برای ساخت مدرسه بوده است.


وی با تاکید بر اینکه دولت نیز تلاش داشته تا به تعهدات خود در این زمینه جامع عمل بپوشاند تصریح کرد: 100 درصد ردیف پروژه‌های مدرسه سازی توسط دولت تأمین شده است.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: حدود 25 سال پیش 70 درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی بودند اما این آمار بسیار تغییر کرده و در حال حاضر 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند.


رخشانی مهر تصریح کرد:‌ نهضت مدرسه سازی پس از انقلاب در کشور ما آغاز شد زیرا تا پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی کشور 1.5 متر مربع بود اما امروزه این آمار به 5.2 رسیده است.


وی خاطرنشان کرد امسال 105 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مدارس در نظر گرفته شده است که می‌تواند درساخت و تعمیر مدارس کمک زیادی کند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته