دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1398 - 17:50
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان:

ایجاد مدارس کانکسی در مناطق سیل‌زده به دلیل سختی بازسازی مدارس تخریب‌شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با تشریح آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده این استان گفت: کلاس‌های کانکسی در مناطق سیل‌زده در جاهایی تشکیل می‌شود که امکان ساخت مدرسه وجود نداشته است.
کد خبر : 428685
aef652ab-123f-438a-a0b5-e00ad0b997a8.jpg

محمدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در پی وقوع سیلاب در استان لرستان شاهد سیل عظیم و بی‌سابقه‌ای بودیم که باعث شد بیش از ۴۲۳ فضای آموزشی استان خسارت ببیند اما با این وجود تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی دانش آموزان را انجام دادیم.


وی افزود: خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند و توانستیم 310 فضای آموزشی با هزار و ۷۵۵ کلاس درس را تاکنون تعمیر کنیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اضافه کرد:‌ در جریان سیل نوروز 98 بیش از 113 فضای آموزشی تخریب شد که کار احداث 62 پروژه آموزشی شروع‌شده است؛ همچنین ۵۲ مورد دیگر به دلایلی مانند قرارگیری در حریم رودخانه‌ها، بالا بودن زیربنا، عدم جانمایی روستاها سبب شد که کار آن‌ها هنوز شروع نشود.


وی با بیان اینکه برای مدارس این مناطق که نیازمند بازسازی هستند به طور موقت از کانکس استفاده می‌شود اضافه کرد: کمبودهایی وجود دارد، اما کوتاهی وجود ندارد.


حیدری خاطرنشان کرد:‌ ۱۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان تجهیزات برای مدارس استان خریداری‌شده است و قرار است در بین مدارس توزیع شود.


انتهای پیام/4087/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: ساخت مدرسه سیل 98
ارسال نظر
هلدینگ شایسته