دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ویدیویی یاس عنوان شد؛

تماشاگران داوران اصلی فیلم‌ها هستند

نشست خبری داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ویدیویی یاس با خبرنگاران حاضر در جشنواره در لابی هتل بزرگ رامسر برگزار شد.
کد خبر : 42552

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در این نشست که بخش اول آن به مسابقه جهان تعلق داشت. مانیارد ازیاشی، آنت اولسون و علی معلم داوران این بخش حضور داشتند.


ازیاشی گفت: «اولین بار است که به کشور ایران می‌آیم و پیش‌تر از سینمای ایران زیاد شنیده بودم. در طول داوری‌ها فیلم‌های با کیفیت و خوبی دیدم و امشب نیز که آخرین روز داوری بود، شب سختی را پشت سر گذاشتم.»


آنت ویلسون هم که از داوران این دوره از جشنواره است، در ادامه گفت: «من هم اولین بار است که به ایران می‌آیم. در این چند روز سعی کردیم داوری شفاف و واضحی داشته باشیم.»


علی معلم دیگر داور این بخش با بیان این مطلب که برای هر جشنواره‌ای انتخاب فیلم‌ها مهم‌تر از داوری آنهاست، یادآور شد: «در داوری به نظرم تفاوتی بین ژانرهای سینمایی وجود ندارد. فیلم خوب یا بد یک تقسیم‌بندی واقعی نیست. فکر می‌کنم فیلم‌هایی که انتخاب شده‌اند، به بهترین شکل داوری شده‌اند. تماشاگران داوران اصلی فیلم‌ها هستند؛ توصیه می‌کنم فیلم‌ها را ببینید زیرا این خود بهترین قضاوت است.‌»


معلم در ادامه و در پاسخ به این پرسش که فیلم‌های ایرانی راه یافته به مسابقه جهان بخش بین‌الملل چه تفاوتی با دیگر آثار ایرانی دارد گفت: «البته من جزو هیات انتخاب آثار نبودم اما در به هر دلیلی کیفیت سینمای ما خوب نیست. امروزه دیگر تفاوتی بین فیلم‌های ویدئویی و دیجیتال وجود ندارد و مرزهای میان این فیلم‌ها شکسته شده است.»


آنت ویلسون نیز در پاسخ به این پرسش که وضعیت فیلم‌های ویدئویی در کشورش چگونه است، توضیح داد: «ما در دانمارک بین فیلم‌ها در سینما و تلویزیون تفاوتی قائل نیستیم. فن‌آوری اینترنتی باعث شده که پخش فیلم‌ها تفاوت کند چرا که این فیلم‌ها از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود و آینده به سمت دیدن فیلم‌های اینترنتی می‌رود.»


ازیاشی نیز در تکمیل نظرات ویلسون گفت: «از نظر من هم تفاوتی بین فیلم سینمایی و ویدئویی وجود ندارد. چون برگشت مالی از روی فیلم‌های اینترنتی آنقدر زیاد است که به زودی فیلم‌هایی که در مرحله تولید پروداکشن قوی دارند به روی اینترنت خواهد رفت.»


این نشست با معرفی داوران به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته