دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 14:32
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

آرشیو الکترونیکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
کد خبر : 4214

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به همراه رئیس قوه قضائیه به استان لرستان سفر کرده است، در دیدار با رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان گفت: امور ثبتی از امور حاکمیتی کشور محسوب شده و یکی از ارکان مهم ایجاد نظم حقوقی و نظم عمومی جامعه است.
وی با اشاره به قدمت زیاد این سازمان و وجود فرآیندها و بوروکراسی بسیار پیچیده در آن، افزود: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد امروز با وجود چنین ویژگی‌های پیچیده‌ای توانسته از جهت سرعت تحول و استفاده از فناوری‌های نوین به منظور بهبود سیستم‌ها و ایجاد سامانه‌های متعدد الکترونیکی در صدر دستگاه‌های کشور قرار گیرد.
معاون قوه قضائیه اظهار کرد: همه‏ مردم به نوعی با خدمات ثبت اسناد و املاک مرتبط‎ هستند و به همین جهت همه ما موظفیم برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های خود را طوری پیش ببریم تا شیرینی اجرای آن‌ها را به مردم بچشانیم.
وی بیان کرد: اقتضای امروز این است که برای وقت و زمان مردم جامعه اهمیت قائل شویم و با برنامه‌ریزی مناسب و ارتقا سطح بهره‌وری نسبت به بهینه‌سازی ارائه خدمات به مردم شریف اقدام کنیم.
تویسرکانی تحولات صورت گرفته و الکترونیکی شدن امور در بخش‌های مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، صدور اسناد مالکیت تک برگی، مالکیت صنعتی و اجرای اسناد رسمی، ایجاد آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی را یکی از برنامه‌های اساسی و در دست انجام سازمان ثبت دانست.


وی تصریح کرد: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه‌های مهم و بزرگ این سازمان است که اجرای آن علاوه بر شفاف‌سازی امور و ارتقا سلامت اداری، باعث تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان و افزایش سطح رضایت‌مندی آن‌ها خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب