دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد روانشناسی و مهدویت‌پژوهی:

بن‌بست‌ها با تقوا و کارگردانی خداوند باز می‌شود

استاد روانشناسی و مهدویت‌پژوهی گفت: آیات دوم و سوم سوره مبارکه طلاق می‌گوید با تقوا و توکل و کارگردانی خداوند بزرگ بن‌بست‌ها باز می‌شود.
کد خبر : 418535
index12.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، ظهر امروز نشست معرفتی با عنوان «نقش قرآن کریم در تقویت تقوای الهی» با حضور حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی برگزار شد.


وی با تأکید بر تقوا و توکل به عنوان دو عنصر مهم از نگاه قرآن کریم خاطر‌نشان کرد: آیات دوم و سوم سوره مبارکه طلاق می‌گوید با تقوی و توکل و کارگردانی خداوند بزرگ بن‌بست‌ها باز می‌شود و از جایی که هرگز گمان نمی‌بری روزی مادی و معنویت تحقق پیدا می‌کند.



مدیر مؤسسه طلیعه نور عمل به حتی یک آیه از آیات قرآن کریم را نجات‌بخش بشریت دانست و گفت: ملاصدرا که عمری را در معارف دینی سپری کرده، می‌گوید کاش وقتی را که صرف فلسفه کرده بودم در معارف قرآن‌کریم می‌‌گذشت و از این بابت تأسف می‌خورد.


حیدری‌کاشانی بیان کرد: ملامحسن فیض‌کاشانی این حسرت ملاصدرا را در دستور کار خود قرار داد و ثمره‌اش سه دوره تفسیر قرآن کریم با نام‌های تفسیر صافی، اصفی و مصفی را به جامعه قرآنی به یادگار گذاشت.


کارشناس برنامه تا جمعه ظهور رادیو معارف نگاه اقتصادی اسلام را یادآور شد و گفت: نگاه اسلام به اقتصاد برکت‌محور است و اصالت مسائل مادی «بابرکت» است مثل فرزند، شغل، زندگی، عمر و پول «با‌برکت» که بلای جان نشود.


وی اضافه کرد: برکت را از صفر تا صدش، خدا مدیریت می‌کند و سرچشمه برکت تقوی و توکل قلبی است به نحوی که تمام امور از ابتدا تا پایانش به خدا سپرده شود و اطمینان داشته باشیم که او بهترین را برای ما رقم می‌زند و هر کس بر اساس معادلات الهی پیش رود قطعاً خداوند کمکش می‌کند و کارش پیشرفت می‌کند.


حیدری کاشانی‌ تقوی را به سه بخش تقسیم کرد و افزود: تقوای پرهیز، تقوای گریز و تقوای ستیز سه مرحله از مهم‌ترین مراحل ایمان قلبی است  و تقوای پرهیز سوره نور است که اگر در خانه تلاوت شده و به آن آیات شریف عمل شود، اهل خانه از شهوت‌زدگی محفوظ می‌مانند.


مدیر مؤسسه طلیعه نور تصریح کرد: تقوای گریز داستان حضرت یوسف در قرآن‌کریم است که یوسف نبی از محل گناه گریخت و درس فرار از صحنه گناه را به ما آموخت تا اگر اهل این تقوا شدیم به نقطه پرواز به ملکوت می‌رسیم.


این استاد روانشناسی و مهدویت‌پژوهی تلاوت و عمل به سوره مبارکه اعراف را در هر ماه برای بی‌اثری تلاش سربازان شیطان مؤثر دانست و گفت: در این مرحله از تقوای الهی تقوای ستیز شکل میگیرد و انسان به مبازه و ستیز با شیطان می‌رود و با حربه ذکرالله و یاری خدا بر ابلیس پیروز می‌شود و به جرگه خوبان درگاه الهی می‌پیوندد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته