دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1398 - 14:33

گسترش همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های عراق

رؤسای دانشکده‌های دانشگاه کوفه عراق با جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دیدار کردند و خواستار گسترش همکاری‌های علمی شدند.
کد خبر : 418490
637055236706244988.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از مدیران و رؤسای دانشکده دانشگاه کوفه عراق در سفر به تهران با جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای تقویت و تحکیم روابط علمی دو کشور صبح امروز دیدار و گفتگو کردند.


عباس الفحام رئیس دانشکده علوم تربیتی دختران دانشگاه کوفه عراق در این نشست گفت: دانشگاه کوفه عراق در سال 1987 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر 21 دانشکده، 81 رشته تحصیلی و 35 هزار دانشجو دارد.


وی با بیان اینکه با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح و برجسته ایران ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی هستیم، اظهار کرد: به دنبال تقویت روابط و ارتباطات هر چه بیشتر با کشور ایران هستیم.


میثم الحمامی رئیس دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین در این دیدار با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: امیدوارم این جلسه زمینه‌ساز تقویت روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور دوست و برادر ایران و عراق شود.


وی از برگزاری همایش زبان عربی در آذرماه سال جاری در دانشگاه کوفه عراق خبر داد و گفت: از همه علاقه‌مندان و پژوهشگران ایرانی دعوت می‌کنیم تا در این همایش شرکت کنند و با ارائه مقالات و پژوهش‌های خود از زبان عربی حمایت کنند.


حسن الفیاض معاون دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات علمی در جهان و منطقه به ویژه با ایران از چشم‌انداز و اولویت‌های اساسی این دانشگاه است. ایران سابقه و نام نیکویی از خود در عرصه‌های علمی به‌جای گذاشته است و ما از همکاری با این کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.


برگزاری همایش زبان عربی در دانشگاه کوفه


سلیم الجصافی رئیس دانشکده فقه دانشگاه کوفه عراق نیز با اشاره به برگزاری همایش زبان عربی در این دانشگاه گفت: این همایش در محورهای عربی ـ قرآن، تحقیقات و مقالات، چالش‌های معاصر زبان عربی، تحقیق و بررسی روش‌ها و زیبایی‌های زبان عربی، شناخت زبان عربی، مسیر تاریخی زبان و ادب عربی و پژوهش‌های زبان عربی برگزار می‌شود.


وی افزود: امیدوارم برگزاری این همایش سبب افزایش ارتباطات علمی ایران و عراق و تقویت زبان عربی شود.


سیدبابک فرزانه سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: این دانشگاه نیز به دنبال گسترش و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه کوفه عراق است و امیدوارم برگزاری همایش زبان عربی آغازگر ارتباطات خوب و سازنده بین دو کشور باشد.


داود صالح‌فکر سرپرست اداره کل مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: این دانشگاه دارای 400 واحد دانشگاهی است که واحد علوم و تحقیقاتی یکی از ممتازترین واحدهای این دانشگاه است.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای افغانستان، انگلستان، امارات و لبنان واحد دانشگاهی دارد و به دنبال تأسیس واحد در کشورهای عمان و عراق هستیم.


تحصیل 11 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی


صالح‌فکر با اشاره به تحصیل 11 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تعداد دانشجویان عراقی در این دانشگاه روز به روز در حال افزایش است.


وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم همبستگی و مشارکت علمی بین ایران و عراق روزبه‌روز تقویت شود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته