دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1398 - 00:05
پیشوایی‌‌علوی به آنا خبر داد؛

جذب 120 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد که تاکنون 120 دانشجوی عراقی در ماه‌های اخیر جذب این دانشگاه شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه مهر این تعداد به 200 نفر برسد.
کد خبر : 416308

محسن پیشوایی‌علوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد دانشگاهی سنندج در ترم تحصیلی جدید اظهار کرد:‌ جذب دانشجو، نظم و ترتیب، ساماندهی بخش‌های مختلف و صرفه‌جویی از اولویت‌های کاری این دانشگاه برای سال تحصیلی جاری است علاوه بر این‌که در حال بررسی طرحی برای پرورش دام و اصلاح نژاد هستیم تا اجرایی‌ شود.


وی درباره طرح‌های آینده این دانشگاه بیان کرد: طرح‌های کوچک و زودبازده را در اولویت قرار داده‌ایم. اقدامات طرح اصلاح نژاد رو به پایان است. طرح پرورش زنبور عسل را داریم که آن هم در حال طی کردن مراحل نهایی‌ است و چند مورد دیگر نظیر این طرح‌ها را در دستور کار داریم؛ اما هنوز هیچ‌یک از آن‌ها اجرایی نشده و در حال طی کردن مراحل اداری‌ هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در مورد جذب دانشجویان عراقی در این دانشگاه اظهار کرد: در این زمینه با واحد علوم تحقیقات تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که در راستای آن دانشجوی عراقی جذب می‌کنیم و این اقدام باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان شده و دانشجوی عراقی می‌داند در دانشگاهی درس می‌خواند که مدرکش معتبر است.


پیشوایی‌علوی با بیان این‌که برای دانشجویان عراقی خوابگاه مستقل اختصاص داده‌ایم، گفت: با صحبت‌های انجام شده توانسته‌ایم 120 دانشجوی عراقی در سه چهار ماه اخیر جذب کنیم و پیش‌بینی‌ می‌کنیم که تا نیمه مهر این تعداد به 200 نفر برسد که اگر به این تعداد برسند، حقیقتاً موفقیت بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان خواهد بود؛ البته معتقدیم که به این حد هم متوقف نشده و در طول سال و ترم دوم هم می‌تواند افزایش پیدا کند.


وی با بیان این‌که در ترم جدید سعی داریم بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان هماهنگ با برنامه بودجه‌بندی جدید که برای دانشگاه تعریف شده است، باشد، افزود:‌ بهترین راه برای این‌که دانشگاه هم از نظر نظم و انضباط و هم از نظر اقتصادی سروسامان بگیرد، این است که در خودش تغییری ایجاد کند و روند زیان‌دهی را کاهش دهد؛ برای این کار باید با  بودجه‌بندی که برای یک سال دانشگاه تعریف‌شده هماهنگ باشیم. در همین راستا دانشگاه از روی این بودجه‌بندی، کارها و فعالیت‌هایی که برای هر کدام از واحدها تعریف شده را استخراج کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت:‌ برنامه سال پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را برای همه معاونت‌های این دانشگاه در واحدهای دانشگاهی تحلیل و شفاهاً به آن‌ها اعلام و تبیین کرده‌ایم. بودجه تعریف شده به صورتی است که دانشگاه آزاد اسلامی به‌مدت یک سال به سوددهی برسد؛ البته خیلی سخت است.


وی گفت: برنامه بودجه‌بندی سالانه دانشگاه را پیشاپیش در این دانشگاه عملی کرده‌ایم و بعد از چند ماه توانستیم صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشیم.


پیشوایی‌علوی با بیان این‌که اگر روند گذشته در این واحد دانشگاهی ادامه می‌یافت نه‌تنها هیچ‌گونه بدهی پرداخت نمی‌شد؛ بلکه بدهی دانشگاه افزایش هم پیدا می‌کرد، افزود: تا آن‌جا که توانستیم در صرفه‌جویی اقتصادی کوشش کردیم و بخشی از هزینه‌های دانشجویی را که قبلاً خود دانشگاه متقبل می‌شد، برون‌سپاری کردیم و دانشجویان خانم را اسکان دادیم؛  برای دانشجویان عراقی هم که در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تحصیل می‌کنند و روزبه‌روز تعدادشان افزایش پیدا می‌کند، خوابگاه تعیین کردیم.


انتهای پیام/4121/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته