دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1398 - 00:15
ملک‌محمدی در گفتگو با آنا:

اردوی هانوفر به تیراندازان کمک می‌کند/ هر کسی رکورد بزند، توجه می‌کنیم

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: ملی‌پوشان تیراندازی از نظر در اختیار داشتن مهمات وضعیت خوبی ندارند اما حضور در اردوی هانوفر آلمان برای کسب سهمیه المپیک توکیو به آن‌ها کمک می‌کند.
کد خبر : 418267
h[1].jpg

رضا ملک‌محمدی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی تپانچه و تفنگ از نظر مهمات و شرایط اردویی اظهار کرد: متأسفانه از نظر در اختیار داشتن مهمات وضعیت خوبی نداریم و تیراندازان در مضیقه هستند. در تلاش هستیم که شرایط را کمی بهبود ببخشیم. در حال حاضر در رشته تیراندازی دو سهمیه المپیک به‌دست آمده و آخرین فرصت ما برای کسب سهمیه المپیک توکیو، مسابقات قطر است.


وی افزود: اردوی تدارکاتی در هانوفر آلمان برای تیراندازان تپانچه و تفنگ در نظر گرفته‌ایم. البته در ابتدا برگزاری این اردو مورد موافقت وزارت ورزش و شورای برون‌مرزی قرار نگرفت اما پس از مشخص شدن منابع مالی و  ضرورت برگزاری این اردو در نهایت مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به تأکید سرمربی، حضور تیراندازان در اردوی تدارکاتی هانوفر و در اختیار داشتن مهمات می‌تواند به کسب سهمیه کمک زیادی کند.


وی در مورد نتایج تیم اهداف پروازی در رقابت‌های قزاقستان عنوان کرد: سال‌هاست که به رشته اهداف پروازی توجه درخوری صورت نگرفته است. ما تلاش کردیم در کنار رشته‌های تفنگ و تپانچه که اولویت اول و دوم ما محسوب می‌شود، به رشته اهداف پروازی هم کمی توجه کنیم تا ورزشکاران این رشته برای حضور قدرتمند در رقابت‌های مختلف انگیزه پیدا کنند. در رقابت‌های قزاقستان از نظر خیلی افراد، نتایج قابل قبول نبود اما با توجه به شرایط این رشته به نظرم ورزشکاران ضعیف کار نکردند. آنها توانستند رکوردهای خودشان را تمدید کنند.


ملک‌محمدی تأکید کرد: اگر هزینه‌ای برای این رشته می‌شود، خرج اضافه‌ای نیست. به‌هرحال اهداف پروازی یکی از رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود و خیلی از کشورها برای این رشته هزینه می‌کنند. با توجه به استعداد زیادی که در کشورمان داریم، سیاست ما این است که به این رشته توجه کنیم. در گذشته این رشته حذف شده بود و اگر ما هم می‌خواستیم مانند دوره‌های گذشته آن را خط بزنیم، به‌طور حتم در آینده افسوس می‌خوردیم. با وزارت دفاع هم چند روز پیش جلسه‌ای برگزار کردم و از آن‌ها خواستم کیفیت مهمات خود را بالا ببرند تا ورزشکاران این رشته، شرایط بهتری برای تمرین داشته باشند.


دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که حضور پسر دادگر در رشته اهداف پروازی باعث توجه به این رشته شد عنوان کرد: به نظرم نادیده گرفتن رشته اهداف پروازی ظلم به ورزش است. در حال حاضر به دلیل حضور پسر رئیس فدراسیون تیراندازی در رشته اهداف پروازی، انتقادهای زیادی به ما می‌شود. در حالی‌که پسر دادگر تازه به جمع ورزشکاران رشته اهداف پروازی اضافه شده است. هر کس دیگری که توانایی ثبت رکوردهای قابل قبول دارد، صرف نظر از داشتن یا نداشتن نسبت فامیلی، می‌تواند در رشته اهداف پروازی فعالیت کند. این رشته رکوردی است و موفقیت یک ورزشکار بر طبق رکوردهایی او است.


ملک‌محمدی هم‌چنین در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو تیرانداز ایران گفت: این موضوع را فدراسیون پزشکی ورزشی به ما اعلام کرد و در حال حاضر آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. از تیراندازان هم دعوت شده تا دفاعیات خود را در این خصوص بیان کنند. به احتمال خیلی زیاد در مورد دوپینگ این دو تیرانداز تجدید نظر صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته