دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری یادواره شهدای دانشجو در واحد بین‌المللی جلفا/ تجلیل از خانواده شهدا

همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی شهرستان جلفا در واحد بین المللی جلفا برگزار شد.
کد خبر : 41751

به گزارش خبرنگار آنا، سرپرست واحد بین‌المللی جلفا با تبریک هفته دفاع مقدس و دهه ولایت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در این واحد دانشگاهی گفت: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است که در سایه نبرد شرافتمندانه رزمندگان اسلام به مارسیده است.


وی هفته دفاع مقدس را یادآور خون‌های مقدسی دانست که ریشه انقلاب و نظام را در تاریخ استوار کرده و به جهانیان ثابت کردند که می‌توان در سایه اسلام و توکل به خداوند متعال مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستاد.


صادقی، ویژگی آزادی‌خواهی و دفاع از عقیده را وجه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها دانسته و گفت: امروز دشمن با اینکه در نبرد مستقیم شکست خورده ولی جنگ به اتمام نرسیده بلکه دشمن با ابزار و تجهیزات پیچیده تر درجنگ نرم و تهاجم فرهنگی به میدان آمده است که تنها راه مقابله با آن وحدت و همدلی می باشد.


وی، دانشگاه آزاد اسلامی را مولود دفاع مقدس قلمداد کرده و گفت: این دانشگاه از متن مردم برخاسته و برای مردم است و امروز نه تنها ریالی برای دولت هزینه تحمیل نکرده بلکه بار سنگینی را از دوش آن برداشته است.


وی افزود: اکنون بیش از 70 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که این افتخار بزرگی برای دانشگاه است.


شادی: 8 سال جنگ تحمیلی امتحان بزرگ انقلاب اسلامی بود که نسل آن روز با گذشتن از خواسته‌های خود در راستای زندگی سعادتمندانه نسل امروز در میدان رزم حاضر شدند و با موفقیت از این امتحان بزرگ بیرون آمدند

صادقی خاطرنشان کرد که تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و مقام بسیجی نباید منحصر به گفته‌ها و حرف باشد بلکه باید در عمل با وحدت و انسجام این امر را میسر سازیم.


در ادامه این مراسم فرمانده بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی نیز انقلاب اسلامی را بزرگترین رحمت الهی برای نوع بشر دانسته و گفت: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.


عبدالله شادی با تشریح فلسفه خلقت بشر هدف خداوند متعال را از آفریدن بشر به کمال رساندن آن توصیف کرده افزود: متاسفانه بشردر طی این مسیر ترک اولی کرده و از خداوند متعال فاصله گرفت و در این راستا بعد از اینکه اولیای الهی و پیامبران را پیروی نکردند ظالمان بر آنها غلبه کردند.


وی با اعلام اینکه در طی این روند عده ای از مردم متنبه شده و با پیروی از امام (ره ) انقلاب اسلامی را به وجود آوردند، گفت: انقلاب اسلامی امروز بزرگترین رحمت الهی برای نوع بشر است


فرمانده بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی افزود: 8 سال جنگ تحمیلی امتحان بزرگ انقلاب اسلامی بود که نسل آن روز با گذشتن از خواسته‌های خود در راستای زندگی سعادتمندانه نسل امروز در میدان رزم حاضر شدند و با موفقیت از این امتحان بزرگ بیرون آمدند.


شادی در این راستا به توجه به تقابل حق و باطل واقعه کربلا را تابلوی زیبای این تقابل قلمداد کرده افزود: این تقابل همچنان ادامه دارد و ما باید با تشخیص درست جبهه حق درمسیر حق قرار گرفته و این سند افتخار را که از پدرانمان به ما رسیده است را حفظ کنیم.


وی بر قدردانی از خون شهدا تاکید کرد و گفت: بنا به فرموده قرآن پیروز نهایی تقابل حق و باطل برای لشکریان خدا خواهد بود و یکی از معیارهای قرار گیری در این لشکر قدردانی و حفظ ارزش خون شهدا است.


در ادامه این مراسم استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای شاعر نامی معاصر با شعر خوانی در مورد انقلاب و امام یاد و نام شهیدان را گرامی داشت.


همچنین خاطره‌گویی از سوی یکی از استادان دانشگاه و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شهداء و ایثارگران و جانبازان دانشجو نیز پایان بخش این مراسم بود.


این مراسم با همکاری بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بین المللی جلفا و با حضور اقشار مختلف مردم و ادارات و طلاب حوزه علمیه فاطمیه جلفا وهمچنین جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد جلفا و در سالن آمفی تئاتراین واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته