دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1398 - 14:53
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود:

کشاورزان از آتش‌زدن باقیمانده محصولات زراعی خودداری کنند‎

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان از آتش‌زدن باقیمانده محصولات زراعی خودداری کنند‎.
کد خبر : 416982
photo_2019-09-22_13-54-53.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مجید محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان از آتش‌زدن باقیمانده محصولات زراعی  خودداری کنند.


وی با بیان اینکه آتش در مراتع و زمین‌های زراعی روستاهای بلوبین و قزلجه  پس از چهار ساعت تلاش کنترل و خاموش شد، گفت: 12 هکتار مرتع در این حادثه دچار حریق شد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود علت این آتش‌سوزی را سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی به مراتع اعلام کرد و افزود: سهل‌انگاری و ناآگاهی برخی از افراد هر ساله موجب خاکستر شدن تعداد وسیعی از زمین‌های ملی می‌شود.


محمدی تأکید کرد: آتش‌زدن باقی‌مانده محصولات کشاورزی باور اشتباهی است که برای غنی‌سازی و حاصلخیزی زمین‌های زراعی بین کشاورزان رایج شده است و این مورد یکی از عوامل آتش‌سوزی در سطح وسیعی از مراتع و زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود.


وی افزود: این در حالی است که آتش زدن زمین‌های زراعی نه تنها خاک را مرغوب و حاصلخیز نمی‌کند؛ بلکه موجب از بین رفتن مواد آلی خاک نیز می‌شود  به طوری که دیگر نمی‌توان از این اراضی در امور کشاورزی بهره جست.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود خاطرنشان کرد: مردم هنگام مشاهده هرگونه آتش‌سوزی و تخلف در اراضی ملی مردم می‌توانند از طریق  سامانه 1504 مراتب را به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.


انتهای پیام /4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته