دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 16:33
پیشوایی مطرح کرد؛

لزوم شناسایی نقاط ضعف دستگاه‌های اجرایی استان قم در پدافند غیرعامل

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در راستای مباحث پدافند غیرعامل نقاط ضعف و قوت خود را احصاء کنند.
کد خبر : 415988
99245.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، محمدصادق پیشوایی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم در سومین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در سال جاری اظهار کرد: برای شناخت و درک درست از وضعیت موجود، دستگاه‌های اجرایی استان چک‌لیستی از وضعیت پدافند غیرعامل خود تهیه و در ذیل آن نقاط ضعف و قوت خود را بیان و به این دبیرخانه گزارش کنند.


وی با اشاره به نامگذاری پنج تا 11 آبان‌ماه به‌عنوان «هفته پدافند غیرعامل» خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم برنامه‌های خود را برای این هفته به‌صورت مکتوب به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری اعلام کرده و رونوشتی از آن را به این اداره کل ارسال کنند.


رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: شعار سربرگ مکاتبات اداری و اتوماسیون اداری، چاپ و نصب بنر در اماکن عمومی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان، قدردانی از فعالان این حوزه، نمایشگاه عکس و فیلم، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه فرزندان کارکنان و برگزاری مانور ازجمله برنامه‌ها و ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از آن بهره‌مند شد.


پیشوایی با بیان اهمیت وجود برق اضطراری در اماکن عمومی، پرجمعیت و دوایر دولتی  تأکید کرد: در ساختمان‌های مهم، حیاتی و دوایر دولتی باید وجود دستگاه دیزل ژنراتور پیش‌بینی‌شده باشد تا در مواقع بحرانی و قطع برق و حملات احتمالی خصمانه از آن استفاده کرد.


وی تصریح کرد: در ذیل قوانین و مقررات مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان، برنامه بازدید از مکان‌های عمومی و پرجمعیت مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در دست پیگیری است.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

برچسب ها: پدافند غیرعامل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته