دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1398 - 18:38
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

2 هزار واحد مسکونی در استان قم ساخته می‌شود/ پایان پروژه مسکن مهر تا آبان‌

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در طرح اقدام ملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده، 2 هزار واحد مسکونی در این استان ساخته خواهد شد.
کد خبر : 412435
91046.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار کرد: بنا به مصوبه شورای تأمین مسکن استان تا پایان آبان ماه، ۲۰۰ واحد باقی‌مانده مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود و شاهد اختتام پروژه مسکن مهر قم خواهیم بود. این واحدهای باقی‌مانده متعلق به دو تعاونی مروارید سازان و پیشگامان توسعه مسکن است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


وی درباره تولید مسکن در استان قم گفت: در طرح اقدام ملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، 2 هزار واحد مسکونی در مرحله نخست در این استان تولید خواهد شد.


مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین‌کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث‌کننده واحدهای مسکونی است. یک هکتار زمین برای طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن تحویل داده شده و این طرح اکنون در حال مطالعه و اخذ مشاور است.


صبوری با بیان اینکه واحدهای تولیدی در طرح اقدام ملی به‌طور عمده سهم دهک‌های پایین و اقشار کم‌درآمد است درباره پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در پنج قطعه زمین با کاربری مختلط تجاری- مسکونی، ۷۰۰ واحد مسکونی تولید خواهد شد و فرآیند شناسایی زمین انجام شده و در آینده نزدیک با اعلام فراخوان از سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان برای مشارکت در این طرح‌ها دعوت می‌شود.


وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی در مجموع تولید ۹۰۰ واحد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: چشم‌انداز و برنامه‌ریزی این اداره کل در حوزه مسکن، ساخت و تولید بیش از 2 هزار واحد مسکونی خواهد بود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این مطلب که اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان پشتیبان بافت فرسوده شهر هستند، گفت: احداث و تولید بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در هر کدام از این اراضی در دستور کار قرار دارد.


صبوری با بیان اینکه پردیسان یکی از مناطق هشت‌گانه شهری قم است، افزود: بر اساس ابلاغات استانی، این اداره کل در پروژه‌های پردیسان مانند احداث تقاطع غیر همسطح، بلوار شهروند، بلوار امام علی (ع)، احداث چند باب مسجد و.... ورود پیدا کرده است.


وی تأکید کرد: آسفالت معابر و محلات پردیسان در حوزه فعالیت‌های شهرداری است و اداره کل راه و شهرسازی استان در این باره شهرداری را یاری و کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته