دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 08:44
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه:

برنامه‌ریزی و تدبیر برای مسئله مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان ضروری است

جهانشیر امینی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ارتقای کیفی، تقویت انگیزه‌ تحصیلی و ‌امید به آینده، مدیریت و کنترل مهاجرت نخبگان، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم برای مسائلی مانند مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان را ضروری دانست.
کد خبر : 415859
2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، جهانشیر امینی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید و بهار علم و دانش را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه تبریک گفت.


امینی در متن پیام خود آورده است: فرارسیدن بهار علم و دانش را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی کشور، استادان، پژوهشگران، فناوران، کارکنان و دانشجویان گرامی به‌ویژه دانشجویان ورودی جدید صمیمانه تبریک می­‌گویم.


وی می‌افزاید: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان راه‌اندازی همواره یکی از کانون‌های مهم تحولات جامعه ایرانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در دوران‌های مختلف بوده‌ است و بر همین بناست سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» و از همین روست که مقام معظم رهبری نیز به این دانشگاه‌ عنایت ویژه دارند و مسائل آن را با دقت پیگیری می‌‌کنند.


واحد کرمانشاه


وی در ادامه می‌‌گوید: چهار دهه گذشته دانشگاه آزاد اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی را از سرگذرانده است و به توفیقات چشمگیری نیز دست یافته است. گسترش چند برابری نسبت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آموزش عالی و به تبع آن درج نام بلند کشورمان به عنوان یکی از پیشتازان تولید علم و فناوری در جهان و نیز افزایش آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و شهروندی مردم از جمله این توفیقات است؛ اما نظام بزرگ آموزش عالی کشور با بیش از 4 میلیون دانشجو با مسائل و چالش‌هایی نیز روبه‌روست که وظیفه ما و شما به عنوان عضوی از این اجتماع بزرگ،  گام برداشتن در جهت حل آنهاست. مهم‌ترین این وظایف ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی دانشگاه، تقویت مرجعیت نهاد علم در تصمیم‌گیری و مشارکت در حل مسائل کشور است. اهتمام به ارتقای کیفی، تقویت انگیزه‌های تحصیلی و ‌امید دانشجویان به آینده، مدیریت و کنترل مهاجرت نخبگان، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم برای مسائلی از قبیل مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان،  ضرورت فعلی ماست.


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان پیام خود آورده است: فرصت را مغتنم می‌دانم و از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در استان به‌ویژه استادان گرامی، کارمندان محترم و دانشجویان عزیز تقاضا دارم با تلاش و کوششی مضاعف در جهت تعالی آینده کشور، برآورده شدن مطالبات مردم و رفع نیازهای روز جامعه تا رسیدن به قله بلند مرجعیت علم و فناوری در منطقه و جهان حرکت کنند. از خداوند متعال برای یکایک عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. امیدوارم سال تحصیلی جدید سالی ایمن و سازنده برای همه ما باشد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته