دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 12:03
رستمی تأکید کرد؛

لزوم کار در حوزه اخلاق و معنویت و برخورد با بی‌دینی در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اخلاق و معنویت از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است که قطعاً در دانشگاه‌ها باید در این زمینه خیلی کارکنیم. با دانشجویان مؤمن و جهادگر و انقلابی ارتباط فراوان داشته باشید و به آنان اهمیت بدهید. با مروجان بی‌دینی برخورد کنید.
کد خبر : 415565
13971117000207_test_photon.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: ایام سوگواری امام حسین (ع) در دهه اول محرم به نحو خیلی خوبی در سراسر کشور و دانشگاه‌ها برگزار شد و شور و حال عجیبی در فضای دانشگاه‌ها حاکم شد که بابت این قضیه باید خدای متعال را شکر کرد.


وی افزود: دو نشست تخصصی در تابستان برای رؤسای دانشگاه‌ها برگزار کردیم و موضوعات مهمی مطرح شد که انتظار می‌رود این عزیزان به وظایف خود در دانشگاه‌ها بپردازند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: کمبود بودجه دولتی یکی از کاستی‌هاست که باید فکری برای آن کرد. خط دشمن خسته کردن مردم و کاهش اعتماد آنان نسبت به‌نظام است که روسای دانشگاه‌ها با این مقوله باید به‌درستی برخورد داشته باشند.


حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: نشاط سیاسی خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد. مناسبت‌های بزرگی مانند اربعین داریم که از روسای دانشگاه‌ها انتظار است که قرارگاه اربعین در دانشگاه‌ها تأسیس کنید.


وی عنوان کرد: برای شنیدن مطالب دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی وقت بگذارید و از نقد دلسوزانه استفاده کنید. در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها فعالیت گسترده داشته باشید. مقام معظم رهبری برای نوشتن این بیانیه خیلی وقت گذاشتند و زحمت کشیدند. مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند و علم و پژوهش مهم‌ترین محور این بیانیه است که روسا باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است که قطعاً در دانشگاه‌ها باید در این زمینه خیلی کارکنیم. با دانشجویان مؤمن و جهادگر و انقلابی ارتباط فراوان داشته باشید و به آنان اهمیت بدهید. با مروجان بی‌دینی برخورد کنید. به مقوله عفاف و حجاب توجه ویژه کنید چراکه مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای هیئت دولت به حجاب تأکید فراوانی داشتند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته