دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 21:59
سالارآملی خبر داد:

برگزاری نشست‌ رایزنی علمی با حضور وزیر علوم در روز دوشنبه

نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه‌های ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای چند کشور با هدف بررسی و توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی روز دوشنبه ۱۴ مردادماه جاری، به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 408580

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روبط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: امروزه در شرایط خاصی از تعاملات علمی بین‌المللی قرارگرفته‌ایم. از یک‌سو، ظرفیت‌های جامعه علمی کشورمان برای تبادل دانش و فناوری توسعه چشمگیری یافته است و از سوی دیگر، چالش‌هایی فراروی کنشگران علمی برای توسعه و تقویت تعاملات قرار دارد.


وی با بیان اینکه، ایستایی در این وضعیت، هم برای شرایط فعلی و هم برای آینده تعاملات علمی بین‌المللی اثراتی منفی به دنبال خواهد آورد، افزود: ازاین‌رو، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، با هدف فراهم آوردن فرصت تعامل میان رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، کنشگران علم و فناوری و نمایندگی‌های کشورهای خارجی، نشست‌های رایزنی علمی را به‌صورت متناوب برگزار می‌کند تا از این مسیر، فصول جدیدی را برای توسعه همکاری‌ها باز کرده و با بررسی چالش‌ها نیز به رفع آن‌ها اقدام کند.


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این سلسله نشست‌ها افزود: با عنایت به اهمیت و جایگاه تعاملات علمی بین‌المللی در برنامه‌های وزارت علوم و همچنین شخص وزیر علوم، این نشست با حضور وی، معاونان وزارت، رؤسای حدود 30 دانشگاه بزرگ که متولی کارگروه‌های ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی هستند، برگزار خواهد شد. همچنین حدود 10 تن از سفیران و مسئولان علمی سفارت‌خانه‌های مقیم تهران در این نشست حضور خواهند یافت.


به گفته سالار آملی، حفظ و توسعه بسترهای ارتباط علمی- فناوری، ایجاد دوره‌های مشترک و تأسیس دانشگاه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و چالش‌های احتمالی و پیشرو، انتظارات متقابل دانشگاهیان ما از جامعه‌ علمی کشورهای هدف همکاری، از مهم‌ترین محورهای این نشست به شمار می‌رود.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته