دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 11:10
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

عربستان با شکست در یمن دنبال خروج آبرومندانه است/ پیشنهادی که با مخالفت صریح امام خمینی(ره) مواجه شد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: یمن کشوری است که مورد هجوم عربستان واقع شد و اکنون وضعیت طوری پیش رفته که عربستانی‌ها با شکست مقابل این کشور دنبال خروج آبرومندانه هستند.
کد خبر : 415345
a746650b-ba38-4003-9a64-aa6a6e42f2a8.jpg

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در دومین همایش سراسری تشکل‌های استادان دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، در جمع استادان واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه بین محرم و شکل‌گیری انقلاب اسلامی یک رابطه نزدیک و تنگاتنگ وجود دارد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) دربیانی فرمودند« ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم» این رمز و راز موفقیت انقلاب اسلامی بوده و این پیوند بین انقلاب اسلامی و عاشورا عمیق و ناگسستنی است.


وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت موجود جهان و جمعیت مسلمانان، شیعیان اقلیت در اقلیت محسوب می‌شوند و این توفیق شامل حال جمعیت ایران شده تا با دم مسیحایی امام(ره) حرکت عظیم انقلاب اسلامی شکل بگیرد که می‌توان این حرکت را بزرگ‌ترین تحول تاریخ معاصر نامید.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه تنها نگرش را در ایران بلکه در منطقه تغییر داد،  یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران یک گام اساسی به سمت تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است و می‌توان گفت اینها حلقه‌های به هم متصل هستند.


بروجردی با یادآوری وضعیت قبل از انقلاب ایران و تسلط 60 هزار آمریکایی بر مقدرات ملت ایران یادآور شد: وضعیت کشور و سردمداران حکومت در قبل از انقلاب اسلامی طوری بود که با یک تماس تلفنی سفیر آمریکا سرنوشت ملت ایران رقم می‌خورد.


وی متذکر شد: در زمانی که هنوز انقلاب اسلامی درخت تناوری نشده بود و به شکل یک نهال بود حضرت امام(ره) فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، سئوال اینجاست با چه پشتوانه‌ای است که امام(ره) این‌گونه سخن می‌گوید؟


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با توجه به جان‌فشانی‌های ملت ایران در جنگ تحمیلی و مقاومت در برابر ارتش عراق که از همه کشورهای منطقه و ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد، تشریح کرد: واقعاً با چه پشتوانه‌ای بود که این مردم در برابر ارتش رژیم بعث عراق مقاومت کردند، غیر از این است که این مردم و رهبرشان به قدرت لایزال الهی متکی بودند.


بروجردی تبیین کرد: این حرکت عظیم با محوریت عاشورا و ایثار و قربانی شدن جوانان این مرزوبوم شکل گرفت و بعد از 40 سال شاهد هستیم که انقلاب اسلامی با همان انرژی و توفندگی در حال حرکت است و ندای مقام معظم رهبری با همان صلابت حضرت امام که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»  را می‌شنویم.


وی با توجه به تاریخ جنگ‌های خاورمیانه از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه بیان کرد: جهان‌بینی عاشورایی متعلق به ایران اسلامی نیست؛ بلکه در خارج از مرزهای ایران در کشور لبنان، گروهی اندک به نام حزب‌الله با این بینش و جهان‌بینی معادلات جهانی و منطقه‌ای را به‌هم‌ریخته‌اند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: از زمان شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس، این رژیم در همه جنگ‌ها با کشورهای منطقه پیروز میدان بود؛ اما در سال 2000 برای نخستین مرتبه سرزمین‌های جنوبی لبنان از دست این رژیم آزاد شد و این واقعه برای دولت آمریکا دشوار بود که در سال 2006 حزب‌الله را از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند و برای این منظور یک جنگ تمام‌عیار طراحی کردند.


بروجردی تأکید کرد: در این جنگ رژیم صهیونیستی که مدعی داشتن چهارمین ارتش قدرتمند جهان است با پشتیبانی دولت آمریکا هزار نقطه را زدند؛ بعد از نبرد 33 روزه چه رخ داد؟ در نتیجه این نبرد، رژیم اشغالگر قدس در برابر نیروهای جهادی حزب‌الله تسلیم شد که این به معنای عزت و سربلندی است و امروز رهبر حزب‌الله اعلام می‌کند در صورت بروز جنگ نشانه‌ای از کشور رژیم صهیونیستی در منطقه باقی نمی‌ماند.


وی در بخش‌ دیگری از سخنان خود شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش و اتفاقات یمن را یادآور شد و گفت: یمن کشوری ضعیف است که مورد هجوم عربستان واقع شد و اکنون وضعیت طوری پیش رفته که عربستانی‌ها به دنبال خروج آبرومندانه از این وضعیتی که برای خودشان به وجود آورده‌اند هستند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در برابر زورگویی‌های جهانی ایستادگی و با ایادی آنها در منطقه ایستادگی می‌کند، افزود: با این شرایط جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت اسلامی است و از زمانی که حضرت آیت‌الله بروجردی در مسیر تقریب مذاهب اسلامی گام برداشته‌اند این اندیشه در جمهوری اسلامی نیز پیگیری می‌شود و همه مسلمانان به‌عنوان امت رسول‌الله(ص) مورد احترام ما هستند.


بروجردی گفت: در زمان حضور شوروی در افغانستان آنان به‌شرط حمایت نکردن جمهوری اسلامی از مجاهدان افغانستانی اعلام کردند به عراق موشک نمی‌فروشند که این پیشنهاد با مخالفت امام خمینی(ره) مواجه شد و ایران از مجاهدان افغانستانی حمایت خود را ادامه داد که درنتیجه نه‌تنها شوروی در جبهه افغانستان شکست خورد؛ بلکه منجر به فروپاشی ابرقدرت شوروی  شد و این را باید از آیات الهی دانست.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته