دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور حجتی در چهارمحال و بختیاری انجام شد؛

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی ۵۳ طرح بخش کشاورزی و ۲۵ پروژه عشایری

مراسم افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی ۵۳ طرح بخش کشاورزی و ۲۵ پروژه عشایری چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.
کد خبر : 415149
enews_EToolsFile_554-e716e0b7-21ae-43ef-a9dd-f052a528552a.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از وزارت جهاد کشاورزی در سفر امروز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری، ۵۳ طرح بخش کشاورزی این استان در زمینه تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، آب و خاک و صنایع کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.


در این مراسم به طور همزمان، ۲۵ پروژه عشایری در زمینه امور تولیدی، خدمات زیربنایی، تأمین آب، ایل‌راه و زنجیره تولید گوشت قرمز نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ۱۲ هزار خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند شدند.


بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت شرکت شیر و گوشت زاگرس


وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه در نخستین مرحله از این سفر، طرح افزایش ظرفیت شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد را افتتاح کرد.


این طرح با ۱۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح آن، ظرفیت دام مولد این واحد تولیدی به ۳ هزار رأس، تولید روزانه شیر به ۱۱۰ تن، تولید گوشت سالانه به ۲۷۰ تن افزایش و برای ۱۷۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.


افتتاح دو طرح سامانه نوین آبیاری
طرح سامانه نوین آبیاری ۱۸۰ هکتاری در چالشتر شهرستان شهرکرد نیز با حضور حجتی به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه و با اجرای آن زمینه اشتغال مستقیم ۳۶ نفر فراهم شده است.


سیب زمینی و غلات بیشترین کشت را در این مزرعه تشکیل می‌دهد و ۱۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.


همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی، طرح سامانه نوین آبیاری ۲۰۰ هکتاری در روستای مصطفی آباد شهرکرد افتتاح شد.


برای اجرای این طرح 4 میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه و با اجرای آن زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر فراهم شده است.


غلات، سیب زمینی، کلزا و چغندرقند بیشترین کشت را در این مزرعه تشکیل می‌دهد و ۳۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.


بهره‌برداری از طرح فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های آبزیان


با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، طرح فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های آبزیان با ظرفیت ۷۰۰ تن در روز در شهرستان شهرکرد هم به طور رسمی افتتاح شد. با بهره‌برداری از این واحد تولیدی نخستین زنجیره تولید آبزیان در کشور تکمیل شد.


واحدهای متعدد پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی، مجتمع‌های چندگانه تولید خوراک آبزیان، ایجاد واحد حمل و نقل و توزیع و بازاررسانی ماهیان سردآبی، راه‌اندازی بازرگانی خارجی صادرات ماهی و خوراک آبزیان بخشی از حلقه‌های نخستین زنجیره تولید آبزیان در کشور است که پیش از این توسط هلدینگ فرادانه راه‌اندازی شده و امروز با آغاز بهره‌برداری واحد فراوری و بسته‌بندی فراورده‌های آبزیان این زنجیره تکمیل شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته