دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1398 - 19:50
جهان‌آبادی با اشاره به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران مطرح کرد؛

اعتقاد به شفافیت در حوزه فعالیت هسته‌ای ضمن کاهش تعهدات برجامی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است؛ علی‌رغم این‌که به‌دلیل بدعهدی اروپایی‌ها در حال کاهش تعهدات برجامی هستیم، اجازه تحریک افکار عمومی را نداده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را با اجازه نظارت آژانس انجام می‌دهیم.
کد خبر : 414871
201901109546815389.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا  از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، گفت: اروپایی‌ها متوجه شده‌اند که کاهش تعهدات ایران در برجام جدی بوده و اجماعی بر سر آن در ایران رخ داده است و گام به گام به سمت خروج کامل می‌رویم که اگر این اتفاق بیفتد به همان میزان که به منطقه آسیب وارد می‌شود به منافع اروپایی‌ها نیز که پایه‌گذار مذاکرات بوده‌اند؛ خسارت وارد خواهد شد و ناکامی در مقابل آمریکا است.


به مذاکره ایران و فرانسه امیدوار هستیم


نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که می‌توان به مذاکره ایران و فرانسه امیدوار بود، عنوان کرد: می‌توان این امیدواری را داشت که طرف اروپایی با توجه به کاهش تعهدات عاقلانه رفتار کرده و به بخشی از تعهدات عمل کند، در غیر این‌صورت ایران به‌صورت جدی گام‌های کاهشی خود را ادامه می‌دهد.


وی افزود: اگرچه آمریکا قرارداد برجام را نقض کرده اما ما نباید خود را در مقابل افکار عمومی جهان قرار دهیم چرا که چیز پنهانی نداریم پس نباید از نظارت و شفافیت بین‌المللی خود را دور کنیم و اجازه تحریک افکار عمومی علیه خود را بدهیم.


رحیمی جهان‌آبادی در ادامه با بیان این‌که جمهوری اسلامی در چارچوب برجام حرکت کرده و اقدامت خود را شفاف اعلام می کند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در خروج از برجام رفتار غیرعاقلانه‌ای انجام دادند و خود را در مقابل افکار عمومی و متحدان اروپایی خود قرار دادند در حالی که اگر به‌صورت پلکانی مطالبات خود را مطرح می‌کردند می‌توانستند ایران را تحت فشار بگذارند اما در حال حاضر صرفاً نگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دادند.


ایران رفتار غیرمنطقی آمریکا را در دنیا ندارد


این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان این‌که ایران رفتار غیرمنطقی آمریکا را تکرار نمی‌کند، اذعان کرد: بسیاری از کشورها تا پیش از برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را غیرشفاف و غیرصلح‌آمیز می‌دانستند اما بعد از برجام این حربه از دست این کشورها خارج شد و اجماع جهانی که علیه ایران شکل گرفته بود، شکسته شد از این رو نباید با رفتار غیرمنطقی خود را در معرض آسیب افکار عمومی قرار دهیم.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هسته‌ای در قالب NPT به ما این اجازه را می‌دهد که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را داشته باشیم و دلیلی ندارد وقتی دنبال فعالیت‌های هسته‌ای نظامی نیستیم خود را در معرض سوءظن بین‌المللی قرار دهیم.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته