دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت رسیدگی به 6 طرح و لایحه مهم قضایی در مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت رسیدگی به 6 طرح و لایحه مهم قضایی در این کمیسیون را تشریح و اعلام کرد که لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نهایی شده و آماده طرح در صحن علنی مجلس است.
کد خبر : 294373

جلیل رحیمی جهان آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه 34 درصد قوانین مصوب مجلس در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی می‌شود، گفت: علاوه بر طرح‌ها و لوایح مختلفی که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع می‌شود، طرح‌ها و لوایح قضایی مهمی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار دارد که بخشی از آنها به زودی نهایی می‌شود.


وی اضافه کرد: در حال حاضر، رسیدگی به لایحه تجارت، طرح اصلاح قانون صدور چک، طرح رسیدگی به وضعیت تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، طرح پذیرش کارآموزان وکالت، طرح کاهش جمعیت کیفری و مجازات‌های جایگزین حبس و لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در دستور کار کمیسیون قرار دارد که در کمیته‌های مختلف در حال بررسی و تصویب هستند.


به گفته رحیمی جهان‌آبادی، لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نهایی شده و آماده طرح در صحن علنی مجلس است.


وی تصریح کرد: لایحه تجارت به عنوان یک قانون مادر و مهم، مدت‌هاست در کمیسیون در حال بحث است و این قانون با داشتن بیش از هزار ماده، قرار است پس از بررسی در کمیسیون، به صورت قانون دائمی در صحن علنی مجلس نیز مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته