دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 18:02
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

رد یا تایید قانون پالرمو در مجلس منوط به نظر صریح رهبری شد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی که به ایرادات شورای نگهبان و نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه پالرمو اختصاص داشت، رأی نهایی مجلس شورای اسلامی منوط به نظر صریح مقام معظم رهبری در خصوص این لایحه شد.
کد خبر : 298200

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری آنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز در خصوص ایراداتی بود که شورای نگهبان به لایحه پالرمو داشت، ضمن آنکه نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این خصوص قرائت شد.


وی با اشاره به حضور عراقچی معاون وزیر امورخارجه، یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و معاون قوه قضاییه در جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: پس از بحث و بررسی در خصوص ایرادات اساسی که شورای نگهبان در خصوص کنوانسیون پالرمو گرفته بود، معاون وزیر امورخارجه تاکید داشت با توجه به شرایطی که کشور به دلیل عدم تصویب این لایحه در مجلس با آن روبرو خواهد شد، نظر دولت بر تصویب این لایحه در مجلس است.


وی با بیان اینکه در این جلسه بیشتر جنبه‌های مثیت و منفی این لایحه و ایراداتی که شورای نگهبان به صورت شکلی و ماهوی به آن گرفته بود، مطرح شد، گفت: دولت به این دلیل اصرار به تصویب لایحه پالرمو دارد، چون معتقد است عدم تصویب این لایحه می‌تواند مشکلاتی را برای سیستم بانکی کشور ایجاد کرده و غربی‌ها عرصه را بر اقتصاد کشور تنگ خواهند کرد.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه اظهار کرد: نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان با تایید این لایحه، تاکید داشتند نظر رهبری این است که این لایحه تصویب نشود اما به دلیل آنکه در جلسه سران قوا، رهبری نظر دیگری در این خصوص داشتند و به سران سه‌قوه در این زمینه اختیار دادند، ابهاماتی پیش آمد که قرار شد تا زمان رفع آن فعلا مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری نکند.


نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که نظر صریح رهبر معظم انقلاب در این خصوص گرفته نشود و ایشان در خصوص لایحه پالرمو اظهارنظر صریح نکنند، نمایندگان مجلس هم به این لایحه ورود نمی‌کنند و بنا شد رد یا تایید قانون پالرمو منوط به استعلام نظر رهبری باشد.


رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه قرار شد رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با آقای لاریجانی در این خصوص رایزنی کند تا نظر رهبری استعلام شود، گفت: تا زمانی که نظر رهبری بر رد کنوانسیون پالرمو باشد ما هم قطعا رای بر رد آن خواهیم داد.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته