دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1398 - 16:05

قطار گردشگری «کاروان عشق» از زنجان خارج شد

قطار گردشگری «کاروان عشق» که در هشتمین روز ماه محرم با استقبال خادمین مسجد حسینیه اعظم وارد ایستگاه زنجان شد عصر دیروز به مقصد تهران زنجان را ترک کرد.
کد خبر : 414847
IMG_20190908_160632_169.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ۳۰۰ نفر از کاروانیان عشق به منظور شرکت در آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان، دهمین میراث معنوی کشور صبح دیروز ۱۷ شهریور وارد زنجان شدند و مورد استقبال خادمین اولین مسجد شیعیان زنجان قرار گرفتند.


این نخستین قطار گردشگری بود که به مقصد یک رویداد مذهبی وارد زنجان شد و  کاروانیان در دسته عزاداری عظیم حسینیه اعظم زنجان شرکت کردند.


همه ساله در روز هشتم محرم آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان در حدفاصل مسجد حسینیه اعظم تا امام‌زاده حضرت سید ابراهیم برپا می شود.


در این مراسم هزاران رأس احشام برای قربانی به حسینه اعظم زنجان اهدا می‌شود که این مکان را دومین قربانگاه شبعیان جهان بعد از منای مکه مکرمه می‌کند.


امسال نیز چون سنوات گذشته گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف و از سراسر ایران برای حضور در این اجتماع بزرگ عزادارن حسینی که این روزها یوم العباس خوانده میشود به زنجان سفر می کنند.


این آیین عزاداری حد فاصل حسینیه اعظم تا امام‌زاده حضرت سید ابراهیم با حضور ده ها هزار نفر عزادار حسینی برگزار شد.


امسال شرکت رجا قطار گردشگری ویژه دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با عنوان کاروان عشق اختصاص داده بود که ۳۰۰ گردشگر مذهبی دیروز را مهمان دسته عزاداری با نام و یاد علمدار کربلا بودند. مسافران این قطار ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۷ شهریور ماه برابر با هشتم محرم زنجان را به مقصد تهران ترک کردند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: قطار گردشگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته