مسئول هتاک جوابیه داد/ اصرار گلین مقدم بر توهین به هیئات عزاداری/ پاسخ آنا به اظهارات معاون مدیرکل پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چند روز پیش خدیجه گلینمقدم معاون مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان در صفحه اینستاگرام خود عزاداری حسینی را حاصل تشیع صفوی دانست و آن را از اهداف حکومت غیر خردورز نامید! پس از انتشار این خبر، گلینمقدم جوابیهای به خبرگزاری آنا ارسال کرد.
بیشتر بخوانید:
سقوط فرهنگی در دانشگاه مولد فرهنگ/ توهین یکی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان به عزاداران حسینی!
در توضیحات گلینمقدم آمده است:
«اصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ ( سوره روم آیه ۶۰)
در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۸ خبرگزاری آنا با انتشار مطلبی به شناسه ۴۱۴۳۹۸ در سایت خود با استناد به پست اینجانب سوء برداشت خود را منتشر کرده است که بدینوسیله بر خود لازم میدانم جهت شفافسازی اذهان عمومی توضیحاتی ارائه دهم.
همچنین از آن خبرگزاری میخواهم که طبق قانون مطبوعات جوابیه اینجانب را در سایت خود منتشر کند.
۱- بازنشر و برخورد همراه با سوءنظر خبرگزاری یادشده به نوبه خود سوءبرداشتهای بیشتری را به دنبال داشته است.
۲- اینجانب خود از نیروهای ارزشی و عضو درجه یک خانواده شهدا و همسر شهید هستم. مگر میشود شخصی که خود پرچمدار راه حسین(ع) است و خود، حسین و علی اصغرهایی در خانه داشته است، بخواهد مراسمات اصیل و انسانساز محرم را مورد پرسش یا اهانت قرار دهد؟
۳- اختصار و ایجاز مطالب منتشره در فضای مجازی گاهی موجب برداشتهای غیر متعارف میشود (و در مورد نوشته مختصر اینجانب نیز چنین است). لذا جهت دریافت درست از نوشته بنده، خوانندگان گرامی میتوانند به صفحه شخصیام مراجعه و توضیحات ارائه شده را مطالعه نمایند.
4- نگارش هر نوع مطلب در فضای مجازی کاملاً شخصی بوده و هیچ ارتباطی به سازمان متبوع اینجانب (دانشگاه فرهنگیان) ندارد. لذا درج علت تیترهای نامتعارف و غیر منصفانه علیه دانشگاه جای تعجب و تأسف بسیار دارد.
در پایان چنانچه برخی دوستان عزیز بهخاطر سوءبرداشت از مطلب مورد اشاره، آزردهخاطر شدهاند، بدینوسیله از آن عزیزان پوزش میطلبم.»
جوابیه خبرگزاری آنا به مطالب مذکور بهشرح زیر است:
نگارنده جوابیه در صدر متن خود از آیه مبارکه «اصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ» استفاده کرده است. ترجمه آیه 60 سوره روم: «پس [بر آزار و یاوهگویی این تیره بختان] شکیبایی کن که یقیناً وعده خدا [در مورد یاری و پیروزی تو] حق است، و مبادا آنان که یقین [به وعدههای حق و برپا شدن قیامت] ندارند تو را به ناشکیبایی و سبکسَری وادارند.» گویی نگارنده خود در جایگاه حق نشسته و موضع درستی گرفته و منتقدان وی افرادی بییقین و ایمان به دین خدا هستند! صدر جوابیه اصرار و پافشاری نگارنده را بر موضع پیشین خود یعنی توهین به مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و هیئات مذهبی نشان میدهد.
در بند اول آمده است که «بازنشر و برخورد همراه با سوءنظر خبرگزاری یادشده به نوبه خود سوءبرداشتهای بیشتری را به دنبال داشته است.» نکته اول اینکه خبرگزاری چرا باید سوءنظری به شخصی که او را نمیشناسد داشته باشد. دوم اینکه نگارنده جوابیه در حالی مطالب منتشر شده درباره مواضع خود را «سوءبرداشت» میداند که وی در صفحه اینستاگرام خود صراحتاً عزاداری برای امام حسین(ع) را ظاهرسازی خوانده و به تشیع صفوی نسبت داده و هدف از آن را خواب کردن جامعه و دور کردن از مبارزه با ظلم دانسته است. باید از خدیجه گلینمقدم پرسید که چگونه اعتراضات نسبت به توهین وی به هیئتهای عزاداری را سوءبرداشت میداند در حالیکه شدیدترین توهینها را به عزاداران حسینی نسبت داده است و این توهینها را کج فهمی میداند.
وی «بازنشرخبر را عامل سوءبرداشت مضاعف» دانسته است با این حال از نظر خبرگزاری آنا اتفاقاً درج چنین مطالبی نه تنها موجب سوءظن نشده بلکه به شفافسازی برخی انتسابهای عقیدتی و تفکرات سیاسی میانجامد و مصداق بارز شفافیت است تا مردم بدانند در ایامی که عدهای با تأسی از مشی حسینی در برابر دشمنان قسم خورده ایستادند، برخی دیگر با فرار و نفوذ در جامعه دینی، خود را پرچمدار راه حسین دانستند و سپس هیئات عزاداری را ظاهرساز و بیخرد معرفی کردند!
گلینمقدم در بخشی از جوابیه اظهار کرده است که «اینجانب خود از نیروهای ارزشی و عضو درجه یک خانواده شهدا و همسر شهید هستم مگر میشود شخصی که خود پرچمدار راه حسین(ع) است و خود، حسین و علی اصغرهایی در خانه داشته است، بخواهد مراسمات اصیل و انسانساز محرم را مورد پرسش یا اهانت قرار دهد؟» بهصراحت میتوان گفت تاریخ پُر است از افرادی که به دین، ایمان و کشورشان خیانت کردند. شاید ذکر این نکته جالب باشد که شمر هم جانباز جنگ صفین بود و در کنار حضرت علی(ع) شمشیر میزد اما بعد قاتل فرزند وی شد و سر اباعبدالله الحسین(ع) را بر سر نیزه زد. با این همه هیچ بعید نیست که همسر یک شهید هم پا کج گذاشته و در برابر هیئات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) قد علم کند.
وی در بخش دیگر تأکید داشته که «اختصار و ایجاز مطالب منتشره در فضای مجازی گاهی موجب برداشتهای غیر متعارف میشود» اما باید گفت چنین تناقضی از یک فرد فرهنگی بعید است. شاید بهتر باشد خدیجه گلینمقدم مسیر پوزش و عذرخواهی را طی کند ـ همانطور که در استوری صفحه اینستاگرام خود عذرخواهی کرد ـ یا بر سوءبرداشت تأکید نماید. مشخص نیست که باید عذرخواهی او را پذیرفت یا فرافکنیاش را.
گلینمقدم در بخش دیگری اظهار میکند که «نگارش هر نوع مطلب در فضای مجازی کاملاً شخصی بوده و هیچ ارتباطی به سازمان متبوع اینجانب (دانشگاه فرهنگیان) ندارد» باید صراحتاً بیان کرد؛ دقیقاً نکته اساسی اینجاست که چرا چنین فردی با این تفکرات در دانشگاهی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده، حضور داشته است. مگر غیر این است که دانشگاه فرهنگیان باید مبدأ تحولات کشور باشد؟ حال با چنین تفکراتی که دستگاه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را ظاهرسازی و حاصل تشیع صفوی میداند چگونه معلم مؤمن و متعهد تربیت خواهد شد؟
وی در پایان مطلب دوباره بر «سوءبرداشت» مخاطبان از اظهاراتش تأکید کرده است. این در حالی است که اصرار خدیجه گلینمقدم بر مواضع قبلی خود با تأکید بر کلمه «سوءبرداشت» نشان از این دارد که وی همچنان بر مسئله توهین به هیئات عزاداری اصرار دارد. حال سؤال اینجاست که چرا مسئولان دانشگاه فرهنگیان همچنان اجازه ادامه فعالیت به کسی که توهین به اباعبدالله(ع) را مشی خود میداند، میدهند.
انتهای پیام/4108/
انتهای پیام/