دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 14:40

سامان‌دهی منابع آلاینده دیزلی در محیط‌های کارگاهی و عمرانی در دستور کار شورای شهر تهران

در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه شهرداری تهران در خصوص «سامان‌دهی منابع آلاینده دیزلی در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 414444

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح روز یکشنبه هفدهم شهریور ماه با نطق پیش از دستور مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران آغاز می‌شود.


در ادامه این جلسه پس از بررسی چند پلاک ثبتی نسبت به  تعیین و تکلیف باغ یا غیر باغ بودن آنها موضوع ارائه لایحه شهرداری تهران در خصوص «سامان‌دهی منابع آلاینده دیزلی در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران» با قرائت گزارش رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در دستور کار قرار می‌گیرد.


این موضوع در راستای اجرای بند (ب) ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» و همچنین مواد 2، 6، 17 و 29 قانون هوای پاک می‌باشد.


با ابلاغ این مصوبه شهرداری تهران باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به طراحی و فعال‌سازی سامانه‌ای با قابلیت ثبت مشخصات پروژه عمرانی و ساخت و ساز شهری که در آن موتورهای دیزلی زمینی تحت بهره‌برداری قرار دارند اقدام کند.


در ادامه این جلسه بررسی لایحه «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی» در دستور کار این جلسه شورا قرار دارد.


براساس این طرح شهرداری تهران موظف است به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند، حداقل 50 درصد از عناوین پست‌های مدیریتی سطوح عالی (تا 45 سال)، راهبردی (تا 35 سال) و مدیریت پایه (زیر 30 سال) را با رعایت آیین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل مصوب شهرداری تهران و با لحاظ وضعیت نیروی انسانی موجود و در نظر گرفتن شایستگی‌های مدیریتی و شرایط عمومی از میان نیروهای جوان منصوب کند که با اجرایی شدن این حداقل 30 درصد از پست‌های مربوط به جوانان در اختیار زنان جوان قرار خواهد گرفت.


گفتنی است اجرایی کردن این مصوبه در طول برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران با تعیین جدول زمان‌بندی رشد در بودجه سنواتی انجام می‌گیرد.


همچنین بررسی «معرفی کارشناسان و اعضای پیشنهادی شورای سازمان ها و مجمع شرکت نوسازی عباس آباد، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها»، اصلاحیه مصوبه «ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران» از دیگر مواردی است که در دستور کار جلسه آینده شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته