دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1398 - 00:45
عضو هیئت‌‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد؛

تشریح جزئیات کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از نرم‌افزار nvivo ورژن 12

عضو هیئت‌‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، جزئیات كتاب «تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از نرم‌افزار nvivo ورژن 12» را تشریح کرد.
کد خبر : 414238
IMG_6575.JPG

سیدحسن حاتمی‌نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در یزد اظهار کرد: با توجه به توسعه روش‌های تحقیق کیفی در پژوهش‌های علوم انسانی، نقش پررنگ نرم‌افزارهای کاربردی در این حوزه و نبود راهنمای فارسی برای نسخه‌های جدید نرم‌افزار nvivo، کمبود یک منبع کاربردی در این زمینه بسیار برجسته است.


وی اضافه کرد: مواردی چون کاربردها، خروجی‌های گرافیکی، نمودارها و جداول آماری مختلف قابلیت تحلیل متن، صدا و تصویر، کدگذاری خودکار، کدگذاری وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قابلیت‌های متمایز نسخه جدید نرم‌افزار محسوب می‌شود.


عضو هیئت‌‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه هدف از تألیف این کتاب را کمک به اجرای روش‌های تحقیقی کیفی در تحقیقات به‌ویژه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم انسانی (به‌الخصوص گرایش‌های مختلف مدیریت، روان‌شناسی و علوم اجتماعی) و تسهیل استفاده از این نرم‌افزار در حوزه تحقیقاتی عنوان كرد.


حاتمی‌نسب تصریح کرد: کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از نرم‌افزار nvivo ورژن 12 در 110 صفحه و در پنج بخش متنوع، کاربردی، تحت نظارت انتشارات معتبر و وزین دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌منظور آشنایی بیشتر کارکردی‌ها مختلف نرم‌افزار برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان و استادان تألیف و چاپ شده است.


گفتنی است؛ انتشار پنج کتاب، چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر علمی ـ پژوهشی داخلی و بین‌المللی، کسب عناوین پژوهشگر برتر واحد یزد در سال 96، پژوهشگر برتر استان یزد در سال 97، مولف برگزیده علوم انسانی کشور (جشنواره فرهیختگان) در سال 97 و سابقه مدیریت مرکز رشد و فناوری دانشگاه در سال‌های 96 و 97 را می‌توان از فعالیت‌های علمی و پژوهشی حاتمی‌نسب برشمرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته