دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1396 - 13:17

انتشار کتاب «کاربرد نرم‌­افزار R در علوم کشاورزی» از سوی اعضای هیات علمی واحد شبستر و کرج

کتاب «کاربرد نرم­‌افزار R در علوم کشاورزی» تالیف ابوالقاسم لواف، طرلان فرهوش و رامین جعفرزاده قدیمی از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج منتشر شد.
کد خبر : 189230

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علم آمار در علوم کشاورزی به صورت یک جزء تفکیک‌ناپذیر درآمده و جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده است. به علت حجم زیاد داده‌ها و به‌منظور جلوگیری از انجام محاسبات طولانی، آشنایی با نرم‌افزارها و برنامه‌های مناسب محاسباتی امری ضروری است.


برنامه R در سال‌های اخیر از سوی محققان در آنالیز داده‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به امکانات زیادی که برنامه R در اختیار پژوهشگران قرار می­‌دهد. در این کتاب راهنمایی برای استفاده از این نرم‌افزار در علوم کشاورزی ارائه شده است.


این کتاب به شرح کامل نحوه وارد کردن داده­‌ها، نوشتن دستورات و چگونگی انجام آنالیزها و ترسیم نمودارهای مختلف با کمک R می­‌پردازد. برای درک بهتر دروس این کتاب، سعی شده است که مثال‌­ها و تمرین‌­های مطرح شده، علاوه بر برنامه R با برنامه‌­های SAS و حتی برخی در C++ نیز حل شوند تا افرادی که با این دو برنامه آشنایی دارند بتوانند به صورت تطبیقی دستورات R را فرا بگیرند.


«کاربرد نرم­افزار R در علوم کشاورزی» در 4 بخش و 18 فصل از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی کرج در 500 نسخه و 508 صفحه چاپ و با قیمت 500000 ریال روانه بازار شد.


دکتر طرلان فرهوش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در گروه علوم دامی به همراه دکتر ابوالقاسم لواف عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و رامین جعفرزاده قدیمی این کتاب را تدوین کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته