دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در 5 ماه گذشته سال‌جاری صورت گرفت؛

کاهش 7 درصدی طلاق در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش 6.4 درصدی ازدواج در پنج ماه گذشته سال‌جاری اظهار کرد: در همین مدت کاهش 7 درصدی طلاق نیز به ثبت رسید.
کد خبر : 413710
divorce-2.jpg

به گزارش گروه‌ استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جلسه شورای ثبت احوال و شورای راهبردی جمعیت این استان با بیان اینکه ولادت در استان در پنج ماه گذشته سال جاری کاهش 14 درصدی داشته است، گفت: کاهش ولادت‌ها در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6 درصد بوده است.


وی عنوان کرد: سال 97 در حوزه طلاق کاهش 3.6 درصدی در مقایسه با سال 96 را شاهد بودیم.


مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش 6.4 درصدی ازدواج در پنج ماه گذشته سال ۹۸، عنوان کرد: در همین مدت کاهش 7 درصدی طلاق نیز به ثبت رسید.


تقوی به مکانیزه‌سازی اسناد در ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: 23 خدمت توسط سازمان ثبت احوال استان با نظارت هوشمند اجرایی شده است.


وی یادآور شد: در حوزه صدور شناسنامه‌های مکانیزه 564 هزار و 670 شناسنامه با پوشش 79.2 در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.


مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: تاکنون 85 درصد مردم استان برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند.


تقوی با تأکید بر توسعه زیرساختی تصریح کرد: 11 اداره اجرایی و ستادی ثبت احوال در استان کهگیلویه و بویراحمد امور مردم را انجام می‌دهند که این موضوع توسعه زیرساختی شبکه‌ها را طلب می‌کرد و فیبر نوری از مهم‌ترین محورهای این توسعه بود.


وی توضیح داد: از مجموع 11 اداره، 9 اداره بر محور فیبر نوری فعال شده و اقدامات برای تکمیل زیرساختی دو اداره دیگر نیز عملیاتی خواهد شد و تحقق این مهم رتبه استان را به نخستین استان کشور خواهد رساند.


مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت تأمین اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها گفت: مقرر شد که 500 میلیون تومان برای این موضوع در نظر گرفته شود.


احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: تغییرات و آمارهای ثبت احوال و نوسانات رشد جمعیت، ازدواج و طلاق پیام‌های مهمی دارد و باید با نگاه کارشناسی شده به آن توجه شود.


وی اضافه کرد: باید وقایع چهارگانه حیاتی و تغییرات جمعیتی بازنگری و با نگاه کارشناسی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جمعیت کشور ما یک درصد جمعیت دنیاست و نزدیک به چهار درصد منابع دنیا در کشور ما قرار دارد؛ همچنین نیروی انسانی توانمندی در کشور وجود دارد و باید نیروی انسانی به لحاظ کمی و کیفی به آن توجه شود.


جمالی عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها رشد، توسعه و رفاه کشور را بیش از چهار برابر رفاه جهانی قرار خواهد داد و باید آسیب‌شناسی در این راستا عملیاتی شود.


وی  بیان کرد: اقتصاد امروز به سمت دانش‌بنیان حرکت می‌کند و در دولت حرکت‌های خوبی شکل گرفته و حرکت بر این مدار مورد تأکید است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سال 2050 جمعیت‌ها تعیین‌کننده اقتصادهای برتر دنیا خواهند بود و نگاه آسیب‌شناسی به روند و تحولات جمعیتی می‌تواند خروجی‌های مناسبی برای جلوگیری از پیری جمعیت را رقم بزند.


جمالی با بیان اینکه نمودارها و آمارهای جمعیتی هرکدام یک نماد و پیام دارند، تشریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید اقدامات و آسیب شناسی‌هایی براین‌اساس شکل بگیرد.


انتهای پیام/4078/4062/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته