دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 11:10
رستم‌وندی خبر داد:

کاهش میزان طلاق نسبت به جمعیت کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: برخی از کارشناسان به اشتباه آمار طلاق را اعلام می‌کنند درحالی‌که میزان طلاق نسبت به جمعیت کاهش یک درصدی داشته است.
کد خبر : 342668
82739451-72008083.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تقی رستم‌وندی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی که با حضور وزیر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های 95 و 96 در حوزه سرقت، نزاع‌های فردی و جمعی، طلاق و دعاوی خانواده شاهد تثبیت شاخص‌ها و در برخی موارد کاهش این حوزه‌ها بودیم.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: در حوزه طلاق برخی از کارشناسان به اشتباه آمار طلاق را اعلام می‌کنند و این آمار شاید نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد اما موضوع این است که تعداد پرونده‌های سال 96 نسبت به سال 95 کاهش داشته‌اند و این آمار براساس میزان جمعیت هدف ارزیابی می‌شود.


وی افزود: در واقع باید اعلام کنیم میزان طلاق نسبت به جمعیت کاهش یک درصدی داشته است.


رستم‌وندی تصریح کرد: یک شاخص مهم در این حوزه تعداد زنان متأهل است و باید گفت به‌ازای هر هزار زن متأهل ظرف سه سال گذشته 0.2 درصد طلاق کاهش داشته است و از 8.4 به 8.2 دهم رسیده است.


وی با اشاره به اینکه کارشناسان باید آمارها را از مراکز رسمی که ثبت احوال موثق‌ترین منبع در این خصوص است دریافت کنند گفت: آمارها براساس وضعیت موجود و میزان جمعیت عمومی و زنان متأهل اعلام می‌شود.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خصوص جلسه امروز شورای اجتماعی افزود: در جلسه امروز گزارشی از محتوای بیانات مقام معظم رهبری مطرح شد تا اعضای شورای اجتماعی در جریان آن قرار بگیرند.


وی تصریح کرد: بسته پیشنهادی در حوزه کنترل و کاهش طلاق و کنترل مواد مخدر تدوین شده که برنامه عملیاتی آن با 16 محور پیرو جلسه با رهبر معظم انقلاب تدوین شده که شاخص‌های مهمی در آن مورد توجه قرار گرفته است.


رستم‌وندی در ادامه گفت: یکی از این مصوبات بحث ازدواج جوانان بود که طرح ازدواج جوانان که در سال 84 مصوب شده به علل گوناگون و کمبود اعتبارات پیشرفت نکرده است و به‌‌همین‌دلیل آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌ها را موظف کرد تا کار مطالعاتی و موثق برای اجرای این قانون انجام دهند. همچنین طرح جمعیت و خانواده در کمیسیون‌ها مانده که می‌تواند زمینه‌ساز ازدواج باشد و برای این موضوع اولویت‌ها مشخص شده است. در این جلسه قرار شد برای موضوع اعتیاد و طلاق ظرف سه تا چهار ماه آینده برنامه جامع و کارگروهی تشکیل و تقسیم کار جامع صورت گیرد. سازمان‌هایی مانند بهزیستی، قوه قضائیه و ... به این موضوع مهم تأکید بیشتری داشته باشند.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به موضوع مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع در 10 محور اساسی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود که ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.


انتهای پیام/4087/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته