دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر کشور:

طرح نماد بیش از 16 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد

معاون وزیر کشور گفت: طرح نماد بیش از 16 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر : 323416
2335235.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تقی رستم‌وندی عصر امروز در مراسم رونمایی از طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) و نسخه ارتقاءیافته سامانه جامع مراقبت‌های روانی-اجتماعی که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در 6 جلسه‌ای که برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری حضور داشتیم ایشان تأکید داشتند که طرح نمادین می‌تواند یکی از مصادیق اقداماتی باشد که دوستان در آموزش‌و‌پرورش آن را دنبال می‌کنند.


معاون وزیر کشور در ادامه افزود: پنج عنصر در مورد این طرح وجود دارد که باید محقق شود. این طرح راهبردی و با دوام است و بسیاری از طرح‌ها در حوزه مددکاری اجتماعی اجرا می‌شود اما پس از مدتی خاتمه می‌یابد اما این طرح دارای ویژگی اجرا در درازمدت است.


وی در ادامه گفت: کمتر پروژه‌ای را می‌بینیم که بتواند طیف وسیعی را در بر بگیرد اما این طرح همه دانش‌آموزان را که بالغ بر 16 میلیون و 700 هزار نفر است پوشش می‌دهد که در واقع باید گفت بیش از نیمی از کشور را پوشش خواهد داد.


رستم‌وندی خاطرنشان ساخت: بیش از 10 نهاد دولتی و مؤثر با مشارکت هم در این طرح حضور دارند و در واقع طرحی مشارکتی در کشور است که دستگاه‌ها را با هم همراه کرده است و بخشی از اقدامات اجتماعی را محقق می‌کند.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه افزود: طی 60 سالی که در حوزه نظریه‌پردازی حضور داشتیم بحث کوچک‌سازی دولتی مطرح بود و در 20 سال دوم بحث کمیت و کیفیت مورد بررسی قرار گرفت؛ اما در حال حاضر نکته مهم سرنوشت انسان و مسائل مربوط به آن است که در سرفصل برنامه‌ها قرار گرفته است. این در حالی است که بعد انسانی در کشور ما مغفول مانده و این موتور حرکت در ابعاد انسانی می‌تواند عامل اصلی توسعه باشد.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته