دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 15:50
معاون اول قوه قضائیه:

منشأ بسیاری از پرونده‌های قضائی بانک‌ها هستند

معاون اول قوه قضائیه منشأ بسیاری از پرونده‌های قضائی را بانک‌ها دانست و گفت: باید این موضوع بررسی شود تا ما امروز با این حجم از ورودی پرونده به دستگاه قضائی روبه‌رو نباشیم.
کد خبر : 413027
44.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت به مردم را وظیفه مسئولان دانست و گفت: مردم ما شایسته خدمت هستند و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به مردم انجام دهند و هم‌وطنان ما در 8 سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم نظام و اسلام کردند و ما امروز باید قدردان همه مردم و خانواده شهدا باشیم.


وی در ادامه به موضوع عدالت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم عدالت به‌صورت واقعی در کشور و جامعه برقرار باشد باید از خودمان شروع کنیم و اگر زیرساخت‌ها اصلاح شود زمینه برقراری عدالت نیز مهیاتر خواهد شد.


معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند اظهار کرد: با تمام فشارها و تهدیدها شاهد هستیم که کشور ما روی پای خود ایستاده و توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و ما باید از استعداد جوانان برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم و هر وقت که به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبتی حاصل شده است.


اژه‌ای در ادامه به موضوع حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت: منشأ بسیاری از این پرونده‌ها بانک‌ها هستند، لذا باید این موضوع بررسی شود تا حجم ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی کاهش پیدا کند؛ موضوع دیگر بحث اجرای احکام است و اگر حکمی دیر یا به‌صورت اشتباه یا بد اجرا شود تمام زحمات دستگاه قضائی و قضات بر باد می‌رود لذا تمام احکام باید به‌موقع و البته دقیق اجرا شود.


وی توجه به موضوع صلح و سازش را مهم دانست و اظهار کرد: باید در تمام استان‌ها به این موضوع توجه شود و اگر از ظرفیت ریش‌سفیدها و بزرگان قبیله‌ها برای حل دعاوی استفاده شود، در این صورت با این حجم از ورودی پرونده به دستگاه قضائی روبه‌رو نخواهیم بود.


معاون اول قوه قضائیه در پایان صیانت از کارکنان دستگاه قضائی و قضات را امری ضروری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید مشکلات قضات را برطرف کنیم تا این افراد و سایر کارکنان دستگاه قضائی بتوانند بدون دغدغه به کارها قضائی خود برسند.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته