دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1398 - 11:43
معاون اول قوه قضائیه:

دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حجاب و عفاف هستند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حجاب و عفاف هستند، گفت: سازمان بازرسی با نهادهایی که در این حوزه به وظایف خود عمل نمی‌کنند برخورد خواهد کرد.
کد خبر : 409960
000.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره موضوع چگونگی برخورد قانونی در مسئله عفاف و حجاب گفت: این موضوع از جمله ناهنجاری‌های جامعه به شمار می‌رود که علاوه به بر هم خوردن حرمت، بی‌حجابی باعث سوءاستفاده دشمنان هم می‌شود.


معاون اول قوه قضائیه گفت: ابتدا توصیه می‌کنم به مردم که خودشان موازین عفاف و حجاب را رعایت کرده و آلت دست دشمنان نباشند. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و کسانی که مخاطب این مصوبه هستند وظایفی عهده‌دار بوده و ملزم به اجرا هستند.


وی ادامه داد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت دارد که کسانی را که مخاطب آن مصوبه هستند بررسی کرده تا وظایف خود را عمل کنند و با کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، برخورد صورت گیرد؛ همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و بازرسی کل کشور نیز باید نسبت به این مصوبه که به منزله قانون است اقدام کند.


محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: در این روند ابتدا باید به متخلفان تذکر دهند و سپس متخلفان را معرفی کنند.


معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه‌ها نسبت به موضوع حجاب و عفاف وظیفه دارند، اما گاهی به وظایف خود عمل نمی‌کنند. این وظایف در حوزه پیشگیری، تبلیغ یا برخورد، مسئولیت‌هایی به عهده دستگاه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و وزارت کشور و همچنین قوه قضائیه، سازمان تبلیغات و صدا و سیما گذاشته که ممکن است هر یک به‌طور کامل به وظایف خود عمل نکنند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته