دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 16:15
در گفتگو با آنا تشریح شد؛

مقاله عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر چگونه در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد برتر شد؟

رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، جزئیات پذیرفته‌ شدن مقاله‌اش در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد را تشریح کرد.
کد خبر : 412653
1536558121-0101.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اسلامشهر، مسعود حاجی‌رسولی عضو هیئت‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با ارائه مقاله «بررسی میزان ماندگاری در ترک اعتیاد با روش DST و شربت OT، وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه‌انگیز در معتادان به مواد مخدر و محرک پس از یک‌سال» در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد عنوان مقاله برتر را به خود اختصاص داد.


حاجی‌رسولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اسلامشهر اظهار کرد: این پژوهش بر روی 500 معتاد درمان شده با روش DST و شربت OT که بیش از یک‌سال از رهایی آنان گذشته بود، اجرا شد و نتایج نشان داد که 4/88 درصد از نمونه‌ها کماکان پاک باقی مانده و از هیچ نوع موادی استفاده نکرده‌اند و در مقابل 6/11 درصد از آنان مجدداً به اعتیاد روی آورده‌اند. 


وی اضافه کرد: این نتیجه در مقایسه با نتایج تحقیقاتی در ایران و جهان که با روش‌های دیگر مانند N.A، اقامت در کمپ‌های ترک اعتیاد و MMT اجرا شده و پس از یک‌سال 93 تا 97 درصد از نمونه‌ها عود اعتیاد پیدا کرده بودند، قابل توجه بوده و حاکی از آن است که روش درمانی ابداعی در ایران از کارآیی بسیار بالایی برخوردار است.


رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر عنوان کرد: بررسی‌ها نشان داد که وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه‌انگیز در بین نمونه‌های عود کرده و عود نکرده تفاوت معنی‌داری دارد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته