دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 14:37
عضو شورای شهر تهران:

هزینه نگهداری فضای سبز در تهران 1100 میلیارد تومان است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزینه نگهداشت فضای سبز در بودجه سالانه، ۹۵۰ میلیارد تومان بود که اگر بودجه سازمان بوستان‌ها به آن اضافه شود این مبلغ به ۱۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
کد خبر : 412384

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز اظهار کرد: با توجه به این‌که فضای سبز تهران بعد از سطوح معابر بیشترین فضای شهری را به خود اختصاص داده و اطلاعات آن مکان محور نیست می‌بایست این موضوع در قالب طرحی از حالت کلی و غیر مکان محور به موضوعی مکان محور تبدیل شود.


وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مسئولیت آبیاری درختان در معابر و خیابان‌ها بر عهده شهرداری است، افزود: شهرداری موظف است تا سیاستی را نسبت به ایجاد اطلاعات مکانی درختان در عرصه‌های عمومی داشته باشد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهر تهران دارای ۱۲۳ ناحیه، ۱۰۰ بوستان منطقه‌ای و چهار منطقه در خیابان ولیعصر است که فضای سبز آن در قالب‌های مختلفی از جمله مدیریت پیمان از محل مصارف جاری اداره می‌شود و با توجه به این‌که این عرصه حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب را تحت پوشش قرار می‌دهد لازم است شهرداری تهران سامانه اطلاعاتی برای تدقیق اطلاعات مکانی این فضاها را ایجاد کند.


صدراعظم نوری افزود: هزینه نگهداشت فضای سبز در بودجه سالانه، ۹۵۰ میلیارد تومان بود که اگر بودجه سازمان بوستان‌ها به آن اضافه شود این مبلغ به ۱۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید که از این میزان ۶۰ و ۷۰ درصد صرف حقوق و دستمزد نیروها و بقیه صرف سایر مسائل فضای سبز می‌شود، بنابراین با توجه به این که این موضوع در شهرداری تهران دارای اولویت است و ۸۰ درصد میزان اعتبار آن تأمین شده است لزوم تهیه چنین سامانه‌ای اطلاعاتی فضای سبز امری اجتناب ناپذیر است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که این موضوع در قالب طرحی یک فوریتی پیشنهاد داده شده بود و به تأیید ۱۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز رسیده بود، گفت: با اجرای این طرح تعریف مکانی بوستان‌ها، درختان، احجام خدماتی و ورزشی، شناسنامه فرهنگی و همچنین قرارداد مالی پیمانکاران در دسترس عموم قرار می‌گیرد.


گفتنی است کلیات این طرح با ۱۶ رأی از ۱۷ رای به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته