دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 20:29

افغانستان در صدمین سالگرد استقلالش به خون نشست

هم‌زمان با صدمین سالگرد استقلال افغانستان، انفجار چندین بمب‌ جاساز‌ی‌شده در مناطق مختلف در افغانستان مردم این کشور را کشته و زخمی کرد.
کد خبر : 411414
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری   آنا از بی‌بی‌سی، هم‌زمان با صدمین سالگرد استقلال افغانستان انفجار چندین بمب‌ جاساز‌ی‌شده در چند نقطه شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان مراسم جشن استقلال در این شهر را برهم زد. مقام‌های بیمارستان ننگرهار به بی‌بی‌سی گفتند ۱۲۰ زخمی از این رویدادها به این بیمارستان منتقل شده‌اند که دست‌کم سی کودک مشمول آن‌ها است.


منابع خبری در ولایت ننگرهاراز وخامت وضعیت شماری از زخمی‌ها خبر دادند.


به گفته مقام‌های دولتی ولایت ننگرهار امروز ۱۱ انفجار در نقاط مختلف این ولایت رخ داده است.


انفجار اول در منطقه امیر شهید شهر جلال‌آباد رخ داد که در آن کسی آسیبی ندید ولی در انفجار دوم در شهر اما، یازده نفر زخمی شدند و در ادامه در انفجار سوم در ولسوالی خوگیان به گفته سخنگوی پلیس این شهر دو نفر زخمی شدند.


همچنین انفجار دیگر در ناحیه چهارم شهر جلال‌آباد نزدیک مسجد عیدگاه رخ داد که شش نفر در آن زخمی شدند.


گزارش شده است لحظاتی پس از آن‌هم انفجار دیگری در نقطه دیگر شهر رخ داد و انفجارهای دیگر در اطراف سایر خیابان‌ها به وقوع پیوست که زخمیان این انفجارها به بیمارستان منتقل شدند.


فقط در یکی از این انفجار پیاپی که در ولسوالی خوگیان رخ داد دست‌کم چهل نفر زخمی شدند.


در نتیجه یک انفجار در ایستگاه خودروهای لغمان در غرب شهر جلال‌آباد نیز بیست نفر زخمی شدند.


ننگرهار در شرق افغانستان ولایتی هم‌مرز با پاکستان و از ولایات ناامن است. گروه طالبان و گروه شورشی موسوم به دولت اسلامی یا داعش در این ولایت فعال هستند. آرامگاه شاه امان‌الله خان نیز در این ولایت واقع است.


تاکنون هیچ گروه مسئولیتی این رویدادها را به عهده نگرفته است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب