دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 11:18

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده امنیتی

رئیس‌جمهور افغانستان به مناسبت حادثه شب گذشته در کابل، دستور برگزاری نشست فوق‌العاده امنیتی صادر کرد.
کد خبر : 411035

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اشرف غنی طی چند رشته توئیت به حادثه انفجار انتحاری شب گذشته در کابل که در یک مراسم ازدواج روی داد، واکنش نشان داد.


وی در این خصوص نوشت: «من قویاً این حمله غیرانسانی که شب گذشته در تالار ازدواجی در کابل روی داد را محکوم می‌کنم. اولویت اصلی من اکنون، ارتباط گرفتن با خانواده‌های این حمله وحشیانه است. از طرف ملت، به خانواده کسانی که به شهادت رسیده‌اند، تسلیت عرض می‌کنم.»


غنی افزود: «دعا می‌کنم کسانی که مجروح شده‌اند، به‌زودی بهبود یابند. به مقامات ذی‌ربط دستور داده‌ام تا به‌سرعت به مجروحین کمک کنند. در پاسخ به این حمله، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده امنیتی برای بررسی و ممانعت از وقوع چنین نقایص امنیتی شده‌ام.»


رئیس‌جمهور افغانستان تصریح کرد: «طالبان نمی‌تواند خود را از این حادثه مبرا کند، چراکه آن‌ها بنیادی برای تروریست‌ها فراهم کرده‌اند. امروز، روز عزاست و به همین دلیل، «انجمن سازندگان افغانستان» نشست روز جاری خود در لویه جرگه را لغو کرده است.»


 



شب گذشته وقوع انفجاری قوی در یک مراسم عروسی در افغانستان توسط بمب‌گذار انتحاری موجب کشته شدن ۶۳ نفر و زخمی شدن ۱۸۲ نفر دیگر شد. طالبان، مسئولیت انفجار انتحاری در مراسم عروسی که در یک محله شیعه‌نشین برگزار شد را نپذیرفت.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته