دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 11:34
معاون وزارت بهداشت خطاب به بیماران:

مشکلات بیمارستان‌ها را به سامانه 190 اطلاع دهید

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت 24 ساعته سامانه 190، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند تا نتیجه را به اطلاع آنها برسانیم.
کد خبر : 410796
N82990511-72473308.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی در گفتگو با برنامه "تهران کلینیک" شبکه رادیویی تهران، با بیان اینکه اخیرا برخی بیمه‌شدگان یک سازمان بیمه‌گر در مورد سقف پذیرش در روزهای پایانی ماه، دچار مشکل شده بودند، افزود: بعضی از بیمه‌ها، سقفی معین کرده بودند که موجب عدم پذیرش برخی از بیماران شده بود که از حدود سه هفته پیش، وزیر بهداشت دستور داد که این سقف برداشته شود تا بیماران با مشکلات کمتری، پذیرش و درمان شوند.


وی یادآور شد: در سال‌های اخیر اصلاح هتلینگ بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های تکریم بیماران و ارباب رجوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت به گونه‌ای که حدود 2 میلیون و 500 هزار متر مربع از فضاهای بهداشتی و درمانی، معادل حدود 45 هزار تخت بیمارستانی فرسوده، نوسازی و بازسازی شد اما به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از نظر ما به عنوان کادر بهداشتی و درمانی، بیماران مشتری و نفر اصلی بیمارستان‌ها هستند و فلسفه وجودی بیمارستان‌ها، ارائه خدمات به بیماران است اما کتمان هم نمی‌کنم که در برخی موارد، تخطی انجام می‌شود که برای مقابله با آن چندین راه وجود دارد؛ یکی اینکه مردم به توجیه کادر درمانی بپردازند؛ دیگر اینکه مسئولان بیمارستان‌ها را در جریان مشکلات خود قرار دهند و از سوی دیگر نیز برای رسیدگی و مشکلات بیمارستان‌ها اعم از نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه های دریافتی با سامانه 190 تماس بگیرند.
حریرچی با اشاره به فعالیت 24 ساعته سامانه 190 وزارت بهداشت، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می توانند با این سامانه تماس بگیرند و با کد پیگیری که در اختیار مردم قرار می گیرد، بعد از رسیدگی، نتیجه را به اطلاع آنها می رسانیم.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته