دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1398 - 14:04
معاون کل وزارت بهداشت:

کمبود بازار دارویی در کشور زیر نیم‌درصد است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توان تولید دارو در ایران با وجود تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون کمبود بازار دارویی زیر نیم‌درصد است.
کد خبر : 402615
n00179344-b.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، ایرج حریرچی با تأکید بر اینکه، داروهای تولید داخل استاندارد لازم را دارند، گفت: خیلی از داروهای خارجی در بازار، هندی هستند و فقط به‌صرف خارجی بودن باور داریم که تأثیر بیشتری دارند.


وی در ادامه بر توان تولید دارو در ایران با وجود تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون کمبود بازار دارویی زیر نیم درصد است و همین کمبود هم در حال رفع شدن است. کمبود دارو به این معنا نیست که دارو در بازار وجود ندارد، بلکه وقتی یک دارو با کمبود مواجه می‌شود، ما فروش آن را به برخی داروخانه‌های خاص اختصاص می‌دهیم.


معاون کل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اهمیت نیاز دارویی مردم برای مسئولان خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت حدود 3500 قلم دارویی لیست شده است که حتی اگر یک قلم دارو کم باشد ازنظر ما مسئله‌ای مهم تلقی می‌شود. بااین‌وجود در بازار امروز جهان حتی در کشورهای برخوردار اروپایی، تا یک درصد کمبود دارو اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود. این به دلیل خصوصیتی است که امروز بازار دارو در جهان دارد.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب