۱۰/ اسفند /۱۴۰۳
11:34 26 / 05 /1398
معاون وزارت بهداشت خطاب به بیماران:

مشکلات بیمارستان‌ها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهید

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۹۰، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند تا نتیجه را به اطلاع آنها برسانیم.
N82990511-72473308.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی در گفتگو با برنامه "تهران کلینیک" شبکه رادیویی تهران، با بیان اینکه اخیرا برخی بیمه‌شدگان یک سازمان بیمه‌گر در مورد سقف پذیرش در روزهای پایانی ماه، دچار مشکل شده بودند، افزود: بعضی از بیمه‌ها، سقفی معین کرده بودند که موجب عدم پذیرش برخی از بیماران شده بود که از حدود سه هفته پیش، وزیر بهداشت دستور داد که این سقف برداشته شود تا بیماران با مشکلات کمتری، پذیرش و درمان شوند.


وی یادآور شد: در سال‌های اخیر اصلاح هتلینگ بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های تکریم بیماران و ارباب رجوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت به گونه‌ای که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از فضاهای بهداشتی و درمانی، معادل حدود ۴۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده، نوسازی و بازسازی شد اما به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از نظر ما به عنوان کادر بهداشتی و درمانی، بیماران مشتری و نفر اصلی بیمارستان‌ها هستند و فلسفه وجودی بیمارستان‌ها، ارائه خدمات به بیماران است اما کتمان هم نمی‌کنم که در برخی موارد، تخطی انجام می‌شود که برای مقابله با آن چندین راه وجود دارد؛ یکی اینکه مردم به توجیه کادر درمانی بپردازند؛ دیگر اینکه مسئولان بیمارستان‌ها را در جریان مشکلات خود قرار دهند و از سوی دیگر نیز برای رسیدگی و مشکلات بیمارستان‌ها اعم از نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه های دریافتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
حریرچی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می توانند با این سامانه تماس بگیرند و با کد پیگیری که در اختیار مردم قرار می گیرد، بعد از رسیدگی، نتیجه را به اطلاع آنها می رسانیم.


انتهای پیام/۴۰۷۶/


گوشتیران
قالیشویی ادیب
ارسال نظر