دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 16:46
طباطبایی خبر داد؛

برگزاری آزمون رغبت‌سنجی شغلی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: برای نخستین بار در استان یزد مشاوره شغلی و تحصیلی داوطلبان کنکور 98 با استفاده از آزمون رغبت‌سنجی در مرکز مشاوره این دانشگاه انجام می‌شود.
کد خبر : 410320
image2(1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد، معصومه طباطبایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره همای رحمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: با توجه به ایام انتخاب رشته تحصیلی و شغلی داوطلبان کنکور 98، مرکز مشاوره همای رحمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای نخستین بار اقدام به برگزاری آزمون رغبت سنجی شغلی و تحصیلی کرده است.


وی افزود: با توجه به این موضوع که سال‌های گذشته فقط مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور در استان یزد انجام شده است و دانش‌آموزان بعضاً بر اساس رتبه تحصیلی یک رشته درسی را انتخاب می‌کردند که در نتیجه بعد از مدتی متوجه بی‌علاقگی خود در آن رشته شده‌ و در نهایت یا مجبور به ادامه تحصیل می‌شوند و یا رشته خود را تغییر می‌دند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: برای نخستین بار مرکز مشاوره همای رحمت با دعوت از کارشناسان و مشاوران متخصص این حوزه اقدام به تحلیل شخصیت داوطلبان امسال کرد تا با این روش کاملاً علمی علایق آنها سنجیده شود که این اقدام همراه با اعلام رشته‌های متناسب با علایق داوطلب به وی داده می‌شود و آزمون رغبت سنجی(هالند) یکی از پارامترهای مهم تصمیم‌گیری در مورد شغل و رشته تحصیلی آینده را که همان رغبت و علاقه شغلی است برای هر فرد تبیین می‌کند.


یکی از کارشناسان عرصه مشاوره تحصیلی و خانواده در آموزش‌وپرورش یزد و حاضر در مرکز مشاوره همای رحمت نیز اظهار کرد: روش رغبت‌سنجی شغلی و تحصیلی که امسال برای نخستین بار در مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در حال انجام است در ابتدا از داوطلب درباره علاقه‌مندی‌هایش سؤال می‌شود و اینکه به چه رشته‌ای علاقه و در چه دانشگاهی می‌خواهد تحصیل کند و در ادامه بر اساس رتبه کسب‌شده داوطلب، در گروه آزمایشی، اولویت انتخاب رشته داوطلب در دانشگاه‌های رشته‌های خاص، روزانه و نوبت دوم، پردیس و مازاد و در نهایت رشته‌های دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی معرفی می‌شود.


عطاءالله الله‌منگلی تصریح کرد: فرایند آزمون رغبت‌سنجی شغلی و تحصیلی در مجموع به مدت 30 دقیقه به طول می‌انجامد. همه اطلاعات آینده شغلی رشته‌های زیر گروهی به داوطلب بازگو می‌شود و سعی بر این است تا داوطلب با یک دید و اطلاعات اولیه، رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کند.


به گزارش آنا، استقبال و حضور چشمگیر داوطلبان کنکور امسال از این آزمون در مرکز مشاوره همای رحمت دانشگاه آزاد یزد حاکی از رضایت دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان در کسب یک نتیجه مطلوب و دلخواه خود در این طرح استانی است که تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته