دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طهماسب‌کاظمی مطرح کرد؛

تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به قطب آموزشی و پژوهشی

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان می‌تواند با تبدیل به قطب فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نقش بسزایی در توسعه این استان ایفا کند.
کد خبر : 409918
637010268416451204.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، بهروز طهماسب‌کاظمی در شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی استان و همجواری با کشورهای پاکستان، افغانستان و مرزهای آبی و خاکی مشترک با همسایگان حوزه خلیج‌فارس، دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به‌عنوان قطب فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نقش بسزایی در توسعه استان ایفا کند.


وی با بیان اینکه دانشگاه در گذشته صرفاً یک سازمان آموزش‌محور بود، گفت: در دوره جدید تلاش شده تا مأموریت‌های دیگر مرتبط با نظام‌های اجتماعی در دانشگاه پیگیری و در سال تحصیلی 99-98 این کار به‌صورت دقیق‌تری انجام شود.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی درباره تجمیع بودجه، انضباط مالی و آغاز سال مالی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه اختیارات استانی گسترش‌ یافته و برخی از امور که در سنوات گذشته توسط سازمان مرکزی انجام می‌شد به استان‌ها واگذار شده تا بودجه با استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان تدوین شود؛ بنابراین واحدهای دانشگاه در استان‌ها به‌صورت استانی امور را پیگیری می‌کنند.


طهماسب‌کاظمی افزود: این دانشگاه توسط مردم ساخته شده؛ بنابراین از مردم است و باید برای مردم کار کند. ما امانت‌دار مردم هستیم و باید این دانشگاه را حفظ کنیم.


وی با بیان کاهش نرخ جمعیت در کشور و تمایل‌نداشتن جوانان به تحصیل در دانشگاه تصریح کرد: این اتفاق ناشی از آن است که جوانان هدفی که به دنبال آن هستند را در دانشگاه پیدا نمی‌کنند. اگر اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی و نظام آموزشی عالی از دست برود، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد. دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند این اعتماد را به مردم بازگرداند و در این مسیر حرکت کند. بر این اساس، متناسب با ظرفیت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد، هسته‌های اولیه این حرکت شکل گرفته است.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان و دانشگاه آموزش‌محور بوده که اکنون با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعداد و ارقام فعالیت آن در حوزه پژوهشی، اقتصادی و اجتماعی در حال تغییر است.


سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی درباره شرایط جمعیتی و دانشجویی این استان و اقدامات صورت گرفته برای گسترش دانشگاه و جذب دانشجو پرداخت.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته