دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میر در گفتگو با آنا عنوان کرد؛

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان برای جذب 2 هزار دانشجوی پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این دانشگاه برای جذب 2 هزار دانشجوی رشته پزشکی در ترم جدید آمادگی کامل دارد.
کد خبر : 407671

سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برای جذب 2 هزار دانشجوی رشته پزشکی در ترم جدید تحصیلی با اخذ مجوزهای لازم خبر داد و از بی‌مهری و برخی سیاست‌های وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قبال این دانشگاه انتقاد کرد.


وی افزود:‌ وزارتین علوم و بهداشت دانشجویان ما را بخش خصوصی عنوان می‌کنند و در ایجاد رشته‌هایی که ما می‌توانیم مجری آنها باشیم با اجرای سیاست یک بام و دو هوا دوگانگی ایجاد و به ما به‌عنوان یک رقیب نگاه می‌کنند در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند رفیق و شریک خیلی خوبی برای آنها باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصل 44 قانون اساسی را به منصه ظهور رسانده و مسئولیت یک میلیون و 200 هزار دانشجو را زمانی که نیاز احساس می‌شد این مسئولیت را به دوش کشید. امروز هم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند هم در حوزه وزارت بهداشت، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را اجرا کند و هم می‌تواند مجری رشته‌های وزارت علوم باشد.


میر تصریح کرد:‌ تبعیضی  آشکار هم در کشور  و هم در استان سیستان و بلوچستان دیده می‌شود که رشته‌هایی را به مؤسسات غیرانتفاعی‌ و دیگر دانشگاه‌ها می‌دهند که حداقل امکانات را نیز ندارند؛ اما به منِ دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان که همه استانداردهای لازم را دارم، نمی‌دهند و در حوزه پژوهش نیز این شرایط وجود دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک، پرستار، بهیار و ماما روبه‌رو است در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی در این استان همه شرایط و توانایی اجرای رشته‌های پزشکی را دارد و اگر مجوز افزایش ظرفیت و رشته به این دانشگاه داده شود از آغاز ترم جدید می‌توانیم 2 هزار دانشجوی رشته پزشکی جذب کنیم؛ ولی وزات بهداشت مجوز ایجاد رشته‌های تکمیلی دکتری در واحدهای دانشگاهی این استان نمی‌دهد به همین دلیل بلوچی و سیستانی ما مجبور می‌شود برای تحصیل دکتری به هندوستان سفر کند.


میر با بیان اینکه نگاه و سیاستی علیه دانشگاه آزاد اسلامی کار می‌کند، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بخش خصوصی بیش از 36 سال در حال فعالیت است‌،‌ هیچ‌کدام از مراکز آموزش عالی در سیستان و بلوچستان توان سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، عضو هیئت علمی و کادر اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی را با یک‌سری چالش‌هایی مواجه می‌کنند که باید در رفتارهای‌ خود حتماً تجدید نظر کنند.


وی خاطرنشان کرد: نگاه ما نگاه خدمت به مردم است. در همین استان 20 مرکز دانشگاهی که خود مسئولان و مردم خواستند، ایجاد کردیم. 15 مدرسه و دانشگاه در حال ساخت بوده و 20 واحد مسکونی را بنا داریم با کمک خیران ایجاد کنیم؛ اما برای ما قابل قبول نیست که با این همه تلاش شبانه‌روزی، محدودیت ایجاد کنند، ما پول نمی‌خواهیم، امکانات و بودجه نمی‌خواهیم؛ اما محدودیت‌ها را بردارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مطرح کرد: مسئولیت یک سوم جمعیت دانشجویی استان سیستان و بلوچستان را برعهده داریم و تاکنون 90 هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم. از وزارت علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش خواستاریم که موانع را کمتر کنند تا در کنار این سه وزارتخانه خدمت‌رسان مردم باشیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته