دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 12:32
در گفتگو با آنا؛

رتبه سوم گروه علوم تجربی کنکور سراسری 98: برای کسب رتبه برتر علوم تجربی هر روز 13 ساعت مطالعه داشتم/ بیشترین زمان زندگی را پای کنکور گذاشتم

رتبه سوم گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 98 گفت: برای کسب رتبه برتر هر روز 13 ساعت مطالعه داشتم.
کد خبر : 409123
734070_986.jpg

فرهنگ امیری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشیگروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: برای موفقیت در کنکور  از تابستان سال 97 هرروز 10 ساعت مطالعه داشتم که در آذرماه این میزان را به 11 ساعت افزایش دادم و از زمستان 97 تا آخرین هفته‌های نزدیک به کنکور مدت‌زمان مطالعه هر روزانه را به 13 ساعت افزایش دادم.


وی ادامه داد: منابعی متفاوتی برای مطالعه دروس داشتم و از کلاس‌های کنکور خیلی محدود استفاده کردم و به نسبت مطالعه‌ و تلاش‌هایی که با جدیت برای موفقیت در نظر گرفت بودم امید داشتم که بتوانم موفقیت خوبی را کسب کنم.


رتبه سوم گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 98 ادامه داد: هزینه مادی چندانی برای کنکور صرف نکردم اما بیشترین زمان را در طول زندگی پای کنکور گذاشتم، از تفریح زدم و به‌نوعی می‌شود گفت تمام زندگی را برای این موفقیت درگیر کرده بودم.


وی افزود: هرچه قدر که به‌روز کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم تفریح و سرگرمی کمتر می‌شد و قسمت مطالعه و درس بیشتر می‌شد تاجایی که سال آخر کاملاً سرگرم مطالعه و درس خواندن بودم و هیچ تفریحی نداشتم. البته تفریح کوتاهی که برای بالا بردن بازدهی مطالعه و درس خواندن باشد در این مدت لازم است.


دانش‌آموز یکی از مدارس تیزهوشان تصریح کرد: بیشترین زمان مطالعه را در کتابخانه سپری می‌کردم در این مدت خانواده‌ام به‌عنوان تکیه‌گاه بزرگ در کنار من بودند و با توجه به جو حاکم در منزل برادر شش‌ساله‌ام نیز رعایت حالم را داشته و موقع استفاده از تلویزیون صدای آن را کم می‌کرد و همیشه مراقب آرامشم بودند.


وی افزود: این‌که در فضای خانواده کاملاً حس می‎شود همه مراقب حفظ هرچه بهتر آرامش هستند حسی غیرقابل‌توصیف است و این باعث می‌شود با اطمینان خاطر و باقدرت هرچه بیشتر به مطالعه پرداخت.


امیری در پایان گفت: رشته پزشکی دانشگاه شیراز را مدنظر قرارگرفته‌ام و تصوری که از دانشگاه دارم این است که بسیار متفاوت‌تر از فضای دوران مدرسه است و این‌که باید برای تجربه این تفاوت‌ها باید هر زمان تلاش کرد.


انتهای پیام/4115/4108/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: مدارس تیزهوشان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته