دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1398 - 11:40
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور:

میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری 5 تا 30 درصد است

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام جدید 30 درصد و برای نظام قدیم 25 درصد برای دیپلم و 5 درصد برای پیش‌دانشگاهی لحاظ شده است.
کد خبر : 409111
IMG_0089.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احسان جمالی نوبندگانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره پذیرش در کنکور امسال که در سازمان برگزار شد، گفت: کارنامه و محتویات آن مهم‌ترین منبع انتخاب رشته است.


وی ادامه داد: کارنامه داوطلبان هفت بخش اصلی و یک قسمت توضیحات دارد که می‌توانند در آن اطلاعات لازم را مشاهده کنند. وضعیت مجاز بودن داوطلبان در ستون‌های روزانه و شبانه، مجازی و پردیس خودگردان، فرهنگیان و پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی درج شده است. افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز شده‌اند، با استفاده از کُد هفت رقمی که در انتهای کارنامه درج شده می‌توانند در سایت دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: همچنین در کارنامه نمرات دروس دیپلم نظام جدید و نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم درج شده است. داوطلبان یک روز بعد از انتشار کارنامه می‌توانند پاسخ‌نامه را نیز مشاهده کنند.


جمالی ادامه داد: میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام جدید 30 درصد و برای نظام قدیم 25 درصد برای دیپلم و 5 درصد برای پیش‌دانشگاهی لحاظ شده است.


وی مهم‌ترین عامل انتخاب رشته را نمره کل در هر یک از زیرگروه‌ها و رتبه سهمیه در زیرگروه‌های مربوطه را دانست و گفت: داوطلبانی که نمره کل سوابق تحصیلی‌شان بیشتر از نمره کل آزمون سراسری باشد، حتماً از اثر مثبت آن می‌توانند استفاده کنند ولی آنهایی که نمره کل‌شان کمتر بود، در نمره کل آزمون اثر نداشته است چرا که قطعاً نمره کل‌شان کمتر می‌شد.


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از میزان شانس قبولی خود از طریق استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش باخبر شوند. در این سیستم انتخاب رشته، فقط رشته‌های با آزمون پیشنهاد می‌شود و قیمت آن 7 هزار و 500 تومان است. داوطلبان بدانند که شانس قبولی‌شان از بالا به پایین بیشتر است، یعنی رشته‌هایی که در سطرهای پایین‌تر پیشنهاد می‌شود امکان قبولی بیشتری دارند.


جمالی بیان کرد: در این سیستم انتخاب رشته مجازی، حداکثر 250 کُد رشته به داوطلبان پیشنهاد می‌شود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته