دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 17:07
امیر سرتیپ نصیرزاده:

بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برای مقابله با دشمن ضروری است

فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی خلبانان گفت: بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تنها با پاتک، بر القائات ضدفرهنگی دشمن میسر خواهد بود.
کد خبر : 408301

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در سی‌وهشتمین دوره دانش‌آموختگی دانشجویان خلبانی هواپیمای PC7، F7 و کابین عقب F14 در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، در توصیه‌هایی خطاب به دانش آموختگان خلبانی گفت: شما فارغ‌التحصیلان باید به قداست این لباسی که اکنون بر تن دارید واقف باشد و بدانید راهی که انتخاب کردید، طریق شهدا و فدائیان اسلام و انقلاب بوده است؛ از این رو به حقانیت این مسیر ایمان داشته باشید و قدر گزینش و انتخاب خود را بدانید.


وی با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در میان جوانان و خانواده‌ها تأکید کرد: جوانان نباید در انتخاب و قدم نهادن در مسیر سبک زندگی اسلامی تعلل نموده و لحظه ای درنگ کنند چراکه تنها پاتک، ضد القائات ضدفرهنگی دشمن، بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.


نصیرزاده همچنین درباره اهمیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: ارزش تعلیم و تربیت به‌حدی بالاست که در آموزه‌های دینی ما به اولویت‌دار بودن این مقوله اشاره شده است؛ در همین رابطه خداوند متعال در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید: «اگر کسی فردی را از مرگ نجات دهد، گویی تمامی انسان‌ها را از نابودی رهانیده است» که امام صادق (ع) در تفسیر این آیه فرموده‌اند مقصود از نجات مرگ، تعلیم، آموزش و رهایی بشر از جهل است.


فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت جایگاه اساتید و معلمان، افزود: در روایات داریم که در قیامت، مرکب و جوهر قلم اساتید را همسنگ و در ردیف خون شهدا قرار می‌دهند که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه رفیع تعلیم و تعلّم نزد خداوند سبحان است و این خود وظیفه تمامی آموزگاران در هر حوزه و تخصص را به مراتب سنگین‌تر می‌کند.


وی تحصیل بدون تهذیب را از آفات علم‌اندوزی دانست و خاطرنشان کرد: اساتید بزرگوار باید بدانند که در کنار تعلیم نباید از تربیت نیز غافل بود چراکه هیچکدام از این دو، بدون دیگری فاقد ارزش و اعتبارند و بر معلمان واجب است که همراه با آموزش علم و دانش به محصلین، ایشان را به یادگیری سجایای اخلاقی نیز ترغیب و مجهز کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته