دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 11:20
آنا گزارش می‌دهد؛

پرواز بر فراز آسمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

هیجانات درونی و پرواز در آسمان را با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بازی زیپ لاین تخلیه و امتحان کنید.
کد خبر : 408179
_6__192_10_1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شروع فصل تابستان همیشه افراد برای گردشگری مناطق مختلفی در شهر را در نظر می‌گیرند، این مناطق ممکن است برای آنها سفر کوتاهی در داخل شهر و یا سفری بلند مدت در خارج از شهر که به یک مسافرت تعبیر می‌شود، باشد.


موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از مناطقی است که می‌تواند جزو مناطق گردشگری به حساب بیاید و با جاذبه‌هایی که دارد قطعا کسانی که وارد آن می‌شوند دست خالی بیرون نمی‌روند.


این موزه به دلیل جاذبه گردشگری بسیار به عنوان زیباترین و شاید بزرگترین باغ موزه در کشور محسوب شود به دلیل اینکه حدود 205 متر مربع فضا در خود جا داده به طوری که شامل تالارهای مختلف هفت‌گانه، باغ راه، سالن‌های آمفی تئاتر، آب نمایش و سراسر نما است که هر کدام به نوعی با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی سعی در انتقال مفاهیم دفاع مقدسی و تاریخ انقلاب اسلامی دارد.


 آنقدر جاذبه‌های گردشگری این موزه زیاد است که امکانات موزه‌ای آن شامل آمفی تئاترهای خلیج فارس، هویزه، آزادگان و سالن تیراندازی، مسجد خرمشهر، دریاچه و آب نمایش، یادمان شهدا، برج پرچم، نمایش سه بعدی، رستوران، سینمای 5 بعدی، باغ دره و فروشگاه و تالار پروانه‌ها است.


موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همانطور که از نامش پیداست سعی کرده که نمایشگاهی از آثاری در این زمینه برپا کند و نمایشگاه‌هایی چون خودروی شهدای هسته‌ای، ادوات جنگی و یادمان فکه(تور مجازی) از جمله این نمایشگاه‌هاست.


می‌گویند برای تخلیه هیجان باید از بازی‌های هیجان انگیز مثل زیپ لاین استفاده کنی تا به شما برای تخلیه هیجان و آدرنالین را کمک کند و گویا برای سلامتی هم مفید است.


اما این تجربه در تهران در سه قسمت از شهر وجود دارد که هر کدام به اندازه خود افراد را جذب خود می‌کند موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از آن مجموعه‌ها است که سعی کرده تا بخش دیگری به جاذبه‌های گردشگری خود اضافه کند و از نیروی جوان و پرتلاشی برای طراحی و ساخت و بهره‌برداری این مجموعه تفریحی ورزشی کماندو بهره ببرد.


زیپ لاینی که لذت معلق بودن در آسمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برای خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته تا آنها آن را در آسمان تهران تجربه کنند.


این زیپ لاین طولانی‌ترین و با اطمینان‌ترین ورزشی محسوب می‌شود که فرد از ارتفاع 40 متری با دیدن نمایی زیبا از پارک آب  و آتش و مناظر زیبای جنگلی این باغ موزه تجربه زیبای متفاوتی را از پرواز خواهد داشت.


علت امنیت این زیپ لاین این است که اولا محدودیت وزنی ندارد یعنی یک کوک 4 ساله تا یک فرد 70 ساله آن تجربه را داشته‌اند و ثانیا در تمام دنیا تجهیزات زیپ لاین با یک کابل نصب می‌شود اما در اینجا برای ایمنی بیشتر یک نفر به دو کابل بسته می‌شود و شاید علت آن مسئولیت‌پذیری مسئولان باغ موزه و همینطور سازنده آن یعنی شرکت پارس حدید طبرستان است.


بخاطر اینکه شرکت پارس حدید طبرستان تجربه ساخت شهربازی‌ها و تجهیزات هیجانی در دیگر مناطق کشور داشته‌اند.


اوج لذت پرواز زمانی شکل می گیرد که در حالت‌های مختلف خوابیده، نشسته و یا ایستاده آن را تجربه کنی.


این مجموعه تفریحی ورزشی سه سالی است که به قسمتی از جاذبه های گردشگری باغ موزه افزوده شده و از مهر 97 به طور رسمی آغاز به کار کرده است، به طوری‌که در روزهایی شلوغ و تعطیل بازدیدکنندگان به صف می‌ایستادند تا لذت پرواز را حس کنند.


شاید درجه احساس ترس و هیجان در زیپ‌لاین‌های دیگر کمتر باشد اما این به واسه طولانی تر بود با طولی به اندازه 210 متر به عنوان بلندترین زیپ‌لاین در تهران محسوب می‌شود.


امیر زمانی‌ها در گفتگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: کماندو، مجموعه تخصصی هیجانی زیپ لاین است و ماجراجویانی که در اینجا حضور پیدا می‌کنند بر اساس میزان طلب آدرنالین خود، می‌توانند مدل‌های مختلفی را تجربه کنند که میزان هیجان آنها متفاوت است


وی افزود: شرکت پارس حدید طبرستان بزرگ‌ترین شرکت ساخت تجهیزات هیجانی در ایران است که توانسته مجوزهای لازم را از سازمان استاندارد کشور کسب کند و تاکنون به جز پروژه‌های داخلی، در خارج از کشور نیز تجربه ساخت ادونچر پارک را دارا می‌باشد.


مدیر مجموعه تفریحی ورزشی کماندو درباره امنیت آن می‌گوید:  تجهیزاتی که به آن وصل است تا دو تن فشار را تحمل می‌کند و فردی که 120 کیلو وزن داشته باشد این تجهیزات 10 برابری آن را تحمل می‌کند.


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 5 هزار نفر از این ورزش استفاده کرده‌اند گفت: برای امنیت آن سه سال در فصول مختلف با شرایط متفاوت آن را تست کردیم که از مهر 97 برای گردشگران و توریستانی که به بازدید از باغ موزه دفاع مقدس می‌آمدند آغاز به کار کرد.


عضو هیئت مدیره شرکت پارس حدید طبرستان ادامه داد: ما برای ساخت این تجهیزات از برند آلمانی استفاده کردیم که به 20 دست لباس مجهز شدند و تا 200 نفر امکان خدمات‌دهی دارد.


وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال آینده برنامه‌‌های تفریحی دیگری را برای اینجا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امکان هیجان را در افراد ماجرا جو فراهم می‌کند.


به هر روی الان فصل تابستان است و وقت زیادی برای تفریحات و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، وقتی که شاید برخی معلمان هم برای خود در نظر می‌گیرند بی‌شک حضور در این موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌تواند علاوه بر تفریحات ورزش مفرحی را با هیجان بسیار تجربه کرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: موزه دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته